משפט

ענקית הביטוח הישראלית מחזירה ללקוחות 4.2 מיליון שקל: זו הסיבה

מימון ישיר תשיב מיליוני שקלים ללקוחות בישראל, אחרי שגבתה מהם עמלה נוספת ללא ידיעתם
מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום shutterstock, pixabay)
ענקית הביטוח הישראלית מימון ישיר, שרק בימים האחרונים יצאה בגל פיטורים של 100 עובדים בישראל, הגיעה להסכם פשרה בבית המשפט בעקבות תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, ותשיב ללקוחותיה סכום שמסתכם ב-3.4 מיליון שקל.
על פי הפרסום היום (רביעי) ב"כלכליסט", נגד החברה הוגשה תביעה ייצוגית בטענה לעמלות שנגבו ללא גילוי מספיק בעת נטילת הלוואות לרכישת רכב. מדובר ב-36 אלף לקוחות של החברה, שייהנו מההחזר הכספי, כאשר כל אחד יקבל 89 שקל. 
לעומת זאת, מגישי התביעה יזכו לפיצוי של גדול בהרבה של 196 אלף שקלים, ואילו המרוויחה הגדולה ביותר מהסיפור היא עורכת הדין של התובעים, רחלי קלנקר, שתהנה מסכום של 765 אלף שקל. בסך הכל, תשלם החברה סכום של 4.2 מיליון שקל, שיתחלקו בין התובעים, הלקוחות ועורכת הדין.
בתביעה הייצוגית שהוגשה נגד החברה ב-2019 נטען כי מעבר לעמלת פתיחת התיק הנהוגה בעת השכרת רכב, מימון ישיר גבתה עמלה נוספת מבלי ליידע את הלקוחות שלה. הלקוחות שיקבלו את הסכום הם כל לקוחות החברה ממנה הם החברה גבתה את העמלה המיותרת, שמבוטחים בה מ-2019. החברה התחייבה להעביר את הסכום לחשבון הבנק של הלקוחות בשלושת החודשים הקרובים.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה