משפט

שלוש כוכבות 'המפקדת' לוהקו לפרסומת חדשה, התאגיד מאיים בתביעה

לקמפיין סופרפארם לוהקו השחקניות הראשיות של הסדרה בכאן 11 וזאת מבלי שהערוץ קיבל בקשה לכך. במכתב התראה שנשלח לרשת הקוסמטיקה נכתב: "יש בפרסומת כדי לפגוע בזכויות התאגיד בסדרה", בלשכה המשפטית איימו בהגשת תביעה
כפיר אדר |  1
המפקדת (צילום צילום מסך)
הלשכה המשפטית של כאן 11, שלח מכתב בהול לרשת 'סופר פארם', בנוגע לצילומי פרסומת של הרשת, אליה לוהקו שלוש מכוכבות הסדרה מבלי שלתאגיד הגיעה בקשה כלשהי לעשות כן ובשל כך הזהירו מהפרת זכויות יוצרים.
במכתב נמסר: "לאחרונה נוהלו עם תאגיד השידור הישראלי מגעים לצורך קבלת זכויות לביצוע שימוש מסחרי בשיר הנושא מתוך הסדרה "המפקדת" ששודרה זה מכבר בתאגיד ואשר התאגיד הינו בעל הזכויות בה יחד עם מפיקת הסדרה, וזאת לצורך שילובה בפרסומת לחברתכם. המגעים נוהלו עם חברת C- agency CONTENT branded. אמנם המגעים לא הבשילו, עם זאת, הופתענו לגלות שלצורך הפרסומת הוחלט ללהק שלוש שחקניות מהקאסט של הסדרה, וזאת מבלי ליידע את התאגיד".
"כאמור, תאגיד השידור הישראלי הינו בעל הזכויות בהפקה במשותף עם מפיק הסדרה, בלאק שיפ בע"מ, ולכן כל שימוש בהפקה, באלמנטים מתוכה, לרבות דמויות ומוסיקה, דורש את אישור התאגיד מראש ובכתב. קל וחומר כאשר עסקינן בשימוש מסחרי. 4דומה כי ליהוק שלוש שחקניות מהסדרה, ודווקא שחקניות אלו, מעורר חשש כי במסגרת הפרסומת ייעשה שימוש באלמנטים מתוך הסדרה ו/או במוניטין שלה, באופן שיש בו כדי לפגוע בזכויות התאגיד בסדרה".
"לאור האמור, מצאנו לנכון להבהיר בשלב זה, כי כל שימוש במסגרת הפרסומת באלמנטים כלשהם מהסדרה, עשוי להוות פגיעה בזכויות היוצרים של התאגיד. ככל ששימוש כזה ייעשה ללא אישור התאגיד מראש ובכתב, תקום לתאגיד עילת תביעה והוא לא יהסס לפנות לערכאות משפטיות. אין באמור במכתב זה כדי לוותר על כל זכות של התאגיד או בכדי לגרוע או למצות את טענותיו בעניין זה".
מסופר-פארם נמסר: “סופר פארם פועלת תמיד בהתאם לחוק ומתוך כבוד רב לזכויות יוצרים. בין שני המקרים אין שום קשר וכן לא מדובר בפרסומת. שלושת השחקניות הצטלמו לפעילות באינסטגרם של סופר-פארם בעולם הביוטי, ללא כל אזכור לסדרה, לתוכן שלה ולמעשה ללא מלל.  הבנוגע לשיר מהסדרה - כאמור בכל מקרה המגעים לא הבשילו. אנו בטוחים שעם הבהרת הנושא כפי שנשלח לתאגיד, הכל ישוב למקומו בשלום”.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יום יבוא...
    אחת שיודעת 06/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תגובת סופרפארם מעידה על כך שהם לא מלווים בעורך דין שמבין בעולם זכויות היוצרים במדיות החדשות....וחבל.
    סגור