משפט

משפט נתניהו: הפרקליטות ביקשה הארכה נוספת, מה ענו הסנגורים?

הפרקליטות ביקשה הארכה נוספת להעברת החומרים מהפלאפון של אילן ישועה לסנגורים של נתניהו והזוג אלוביץ' שהגיבו: "הבקשות מלמדות על ההיקף העצום של חומר החקירה שלא גולה להגנה במועד הגשת כתב האישום"
אביחי דלאל | 
הסנגורים במשפט נתניהו (צילום יהונתן זינדל פלאש 90)
הפרקליטות ביקשה היום (ראשון) הארכה נוספת להעברת החומרים מהפלאפון הנייד של העד, מנכ"ל וואלה לשעבר אילן ישועה, לסנגורים של בנימין נתניהו והזוג אלוביץ'. "המאשימה לא תוכל לעמוד באופן מלא במועד שנקבע בהחלטת בית המשפט הנכבד, ולסיים עד למועד זה את המעבר על תוצאות החיפוש בתכתובות הדואר האלקטרוני שלגביהן לא נערך מעבר פרטני" מסרו בפרקליטות לבית המשפט המחוזי בירושלים. 
הפרקליטות מבהירה במכתב כי היא מודעת לכך שהארכה המבוקשת על ידה תביא לביטולם של מספר דיונים נוספים, וטוענת כי "אינה מקלה בכך ראש". בפרקליטות טוענים כי ההחלטה הנוגעת לאופן ביצוע החיפוש – הן ביחס למעבר פרטני על מאות אלפי תכתובות, הן ביחס לקביעה כי הגורמים שיעברו על החומרים יהיו הפרקליטים המטפלים דווקא – היא חריגה "המאשימה ממלאת בקפדנות אחר החלטת בית המשפט הנכבד אך מטבע הדברים, החלטה חריגה זו משליכה על משך הזמן הנדרש לביצוע המשימה" מסבירים בפרקליטות.
הסנגורים של בנימין נתניהו והזוג אלוביץ' תקפו כי עצם הבקשה רק מבהירה את כמות החומרים שהיתה אמורה לעבור אליהם מלכתחילה ולא הועברה, למרות הטענות נגד הפרקליטות, הסנגורים מסכימים לבקשת הפרקליטות: "מציעים שאף יינתן לה פרק זמן נוסף כדי שתוכל להשלים את איתור חומר החקירה באופן מלא וגם לשקול את משמעויותיו. מושכלות יסוד של הפעלת שיקול דעת מחייבים שמרגע שגולה, גם למאשימה, חומר חקירה רלוונטי, היא תשקול את השלכותיו על עמדותיה ותפיסותיה בתיק. קשה להלום מקרה מובהק מענייננו בו מזדקרת החובה לדחוק שיקולי יעילות, סדרי דין ודיון מפני עמידה דקדקנית על ערך גילוי האמת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה