משפט

זה איש העסקים המקורב ליעלון המואשם בריגול לאיראן

הבוקר הוגש כתב אישום נגד איש העסקים מחורה השהיה מועמד לרשימת תל"ם של שר הביטחון לשעבר משה יעלון: "קיים ביודעין מגע עם סוכן חוץ עבור איראן, ואין לו הסבר סביר לכך"
אביחי דלאל | 
משה יעלון (צילום אתר הכנסת)
הבוקר (שני) הוגש כתב אישום נגד איש העסקים יעקוב אבו אלקיעאן תושב חורה באשמת מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב, אבו אלקיען היה מועמד לרשימת תל"מ של שר הביטחון לשעבר משה יעלון.
כזכור, ב-9 בינואר 2019, אבו אלקיעאן הצטרף לתל"מ, "מהבולטים בעדה הבדואית. בנה את עצמו בעשר אצבעותיו, עובד קשה מאוד ועושה רבות למען העדה הבדואית בפרט, ובני מיעוטים בכלל" כתב עליו יעלון בדף הפייסבוק שלו עם חשיפת כניסתו לרשימת תל"מ.
לפי כתב האישום, במסגרת הקשרים העסקיים של אבו אלקיעאן נוצר קשר בינו לאדם בשם ח'יידר, שהציג את עצמו כאזרח עיראקי, המתגורר בתורכיה ובעיראק. השניים היו בקשר טלפוני והתכתבויות בוואטסאפ לקראת הבחירות שהיו בישראל, כאמור, אבו אלקיעאן הצטרף לרשימת תל"מ, ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות עם בכירים בתל"מ ובכחול לבן, שביניהם בוגי יעלון ובני גנץ ובשיחות עם ח'יידר, פיאר הנאשם את עצמו, טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב.
עוד נכתב בכתב האישום כי במספר רב של מועדים, מסר הנאשם לח'יידר מידע שנודע לו, בישראל, אודות פעילותם של כוחות הבטחון בישראל, פעילותו של שר הבטחון בני גנץ, ועסקאות צבאיות שנעשו בין ישראל לארצות הברית ועוד, מידע שנודע לנאשם מהתקשורת, או מקשריו עם אנשים שונים בישראל. על פי כתב האישום, הנאשם עשה כן, על מנת להעלות את ערכו בעיני האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע שמסר, שכן ח'יידר אמר לנאשם, כי יש אנשים בכירים מטהראן שמתעניינים בו ורוצים לפגוש אותו.
יחד עם זאת, הנאשם הודיע כי שר הבטחון בני גנץ, אשר כונה בתכתובת "הבחור שאצלנו", חזר מאמריקה, כי סיכם על מכירה וקניה מהאמירויות, וכי ישמע עוד דברים חדשים בעוד מספר ימים, וכן סיפר לו על מפגשים בין ישראל, סעודיה והאמירויות. במהלך שיחה זו, הודיע ח'יידר לנאשם כי דיווח הלאה את מה שסיפר לו הנאשם, וכי התבקש לפנות לנאשם, ולבקש ממנו כי יגדיר את מיקומו  העדכני  של שר הביטחון. השניים המשיכו להיות בקשר והנאשם המשיך לעדכן בידיעות שונות אודות ההתנהלות של כוחות הביטחון והממשלה.
במהלך הקשר, ניסו השניים לתאם מפגש עם האיראנים, בהסכמת הנאשם ובעידודו, במדינות שונות, החל מעיראק, ירדן, תורכיה ומדינות אחרות, אך ללא הצלחה. כאשר ניסו לתאם מפגש בדובאי, הודיע ח'יידר לנאשם כי בקשתו לויזה לנסיעה לדובאי סורבה וביקש את סיוע הנאשם מול השב"כ, אשר הבטיח שיסייע לו. מכתב האישום עולה, כי השניים בשיחות ובקשר ביניהם לאורך הזמן,  ניסו להסוות את מהות הקשר ביניהם בכך שדיברו גם על מסחר, באופן שנחזה להיות כאילו הקשר ביניהם תמים, והתכנון למפגש עתידי הוא על רקע מסחרי. כמו כן, לא העלו על הכתב חלק ניכר מהשיחות ביניהם, אלא דיברו בוואטסאפ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה