משפט

דרמה בפרשת תאיר ראדה: משפט חוזר לזדורוב

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לקיים משפט חוזר לרומן זדורוב שהורשע ברצח הנערה תאיר ראדה. כמו כן, פרקליט המדינה החליט לגנוז את התיק שנפתח בעניין אולה קרבצ'נקו (א"ק)
אביחי דלאל | 
רומן זדורוב (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
הפרקליטות הודיעה הערב (רביעי) לביהמ"ש המחוזי בנצרת כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל ב-2006.  כמו כן, איסמן החליט על גניזת התיק שנפתח נגד אולה קרבצ'נקו.
כזכור, בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, כב' השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב. הצוות התבקש על ידי פרקליט המדינה לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים.
 ההרשעה של זדורוב עוררה ביקורת ציבורית חריפה הטוענת שניצלו את קשיי השפה של זדורוב שעבד בבית הספר בכדי להאשים אותו ברצח הילדה. אימה של ראדה התייחסה בעבר וטענה כי לדעתה זדורוב הוא לא זה שרצח את ראדה, סביב הרצח עלו לא מעט קונספירציות והסיפור עצמו זכה לתחקירים שונים, קבוצות ועצומות ברשתות החברתיות. לפני קצת יותר מחודש, זדורוב קיבל את הבשורה כי אחרי 15 שנים הוא קיבל אפשרות למשפט חוזר.
נערכה פגישה בין הלוי לבין פרקליט המדינה וגורמים בפרקליטות המדינה, במהלכה פרס הסניגור שלל נימוקים שנועדו לשכנע כי אין מקום לקיים משפט חוזר בעניינו של זדורוב. לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם, כמו גם את הטענות השונות שהעלה סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, המליץ הצוות בפני פרקליט המדינה לנהל את התיק בשנית. המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר.
לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו, החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה לפיה קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל, וכי יש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית. 
בשבועות האחרונים, קרבצנקו הוציאה מכתב לעו"ד איסמן ובו היא קראה לבטל את ההחלטה שבו אולי לא יהיה משפט חוזר. במהלך השבוע קרבצנקו התייחסה ויצאה נגד איסמן לאחר שלא קיבלה תגובה: "איסמן בחר להתעלם מהמכתב שלי. לא ענה כלום. גם לא תשובה לקונית. שום דבר כאילו מילותי אוויר, קליפת שום. מה אני בשבילך איסמן? סתם חולת נפש אישה? ככה אתה בוחר להתחיל את התפקיד ארוך השנים? ממי עוד תתעלם? למי כן תקשיב? אחרי הכול, אנחנו תקועים אתך עכשיו, האזרחים השקופים".
כמו כן, הודיע פרקליט המדינה על החלטתו לגנוז את התיק שנפתח בשעתו בעניינה של אולה קרבצ'נקו מחוסר אשמה
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה