משפט

צוקרברג מסתבך בגלל האינסטגרם: המחוקקים דורשים תשובות

דו"ח שפורסם בעיתון הוול סטריט ג'ורנל חשף מחקר לפיו 32% מהנערות המשתמשות באינסטגרם מרגישות גרוע יותר עם גופן משהרגישו לפני. המחוקקים דורשים תשובות לשאלות בנושא ממייסד פייסבוק וקוראים למנוע פיתוח גרסת ילדים לאינסטגרם
אביחי דלאל |  1
מארק צוקרברג מסתבך בגלל האינסטגרם (צילום פייסבוק/ מארק צוקרברג, Unsplash, Pixabay)
מחוקקים משתי המפלגות בבית המחוקקים האמריקאי וחברי הקונגרס דורשים ממייסד פייסבוק תשובות בעקבות דו"ח שהציג איך פייסבוק השפיעה על הבריאות הנפשית של נערים וילדים.
לפי הדיווח ב-CNBC, השאלות החלו לאחר שהעיתון הכלכלי "וול סטריט ג'ורנל" חשף מחקר שבו הוכח כי אינסטגרם שבבעלות פייסבוק יוצרת השפעה שלילית על נערות. המחקר חשף את ההשפעה של פייסבוק. בסקר שהיה חלק מהמחקר,  32% מהנערות העידו כי אינסטגרם גרמה להם להרגיש גרוע יותר ממה שהרגישו, כשהרגישו רע עם הגוף שלהן. 
קרינה ניוטון, ראש המדיניות הציבורית של אינסטגרם הגיב לממצאי המחקר בפוסט בבלוג ואמר שהחברה מחפשת דרכים לגרום למשתמשים לסוגים אחרים של תוכן, במקום להתמקד בתוכן המתמקד בגוף שמוביל להשוואה עצמית וליצירת דימוי עצמי שלילי בקרב המשתמשים. 
בימים אלה, קבוצה של דמוקרטים מהקונגרס העלו שאלות בפני צוקרברג במכתב שיצא בשבוע שעבר. בנוסף, ועדת המשנה לענייני מסחר והגנת הצרכן בסנאט הודיעו כי הם יבדקו עם פייסבוק את הטענות. 
המחוקקים אמרו בחמישי האחרון שהם: "בקשר עם משתף פעולה מפייסבוק. נשתמש בכל משאב העומד לרשותנו כדי לחקור מה פייסבוק ידעה ומתי הם ידעו זאת - כולל חיפוש מסמכים נוספים ורדיפת עדויות". במכתב לצוקרברג מחוקקים משתי המפלגות קראו לפייסבוק לוותר על התכנון שלהם לפתח גרסה של אינסטגרם לילדים. שלושת המחוקקים התייחסו לפרטיות הילדים והשמירה על בריאותם, בעבר נעשה מחקר בנושא הזה.
המחוקקים גם שאלו במכתב האם צוקרברג בדק את המחקרים הפנימיים על השפעת בריאות הנפש של ילדים מאינסטגרם שהוזכרו בדו"ח של הג'ורנל. הם ביקשו לעדכן את התוכניות של פייסבוק לפלטפורמה ממוקדת נוער ולמחקר פנימי וחיצוני בנוגע לבריאות הנפש של הילדים והנערים המשתמשים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נו באמת. כל דבר גורם לנערות להרגיש רע עם עצמן
    גל 09/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיפסיקו להתעסק בפופולריות ובמראה חיצוני והכל ייסתדר.
    סגור