משפט

אפל הסתבכה? עובדת טוענת שפוטרה בשל מאבקה נגד הטרדות

אחת מהעובדות בענקית הדיגיטל, שהובילה מאבק נגד הטרדה ואפליה בחברה, קיבלה הודעה על הפסקת עבודה בשל מחיקת חומרים על החברה לפני שנחקרה בנוגע להדלפות, היא טוענת הפוך ומצביעה על התנכלות: "נקמה על העובדה שדיברתי על התעללויות שקרו אצל המעסיק שלי"
כפיר אדר |  1
טים קוק מנכ"ל אפל (צילום ויקיפדיה, pixabay)
עובדת אפל שהובילה קבוצת עובדים לטענות נגד מקרים של הטרדה ואפליה בחברה לכאורה אמרה ביום חמישי כי פוטרה. העובדת, ג'אנקה פאריש, מנהלת התוכניות העסקיות של אפל, אמרה כי יצרנית האייפון הודיעה לה ביום חמישי כי עבודתה הופסקה בגלל מחיקת חומרים קריטיים על ציוד החברה בזמן שנחקרה על הדלפה לגבי החברה לתקשורת. היא אמרה לרויטרס שהיא מכחישה שהדליפה.
פאריש אמרה להגנתה שהיא מחקה אפליקציות שהכילו פרטים על כספים ומידע אישי אחר לפני שהעבירה את מכשיריה לאפל כחלק מהחקירתה. פאריש אמרה שהיא מאמינה שפוטרה בגלל הפעילות שלה במקום העבודה במטרה להפסיק הטרדות והתנכלויות שונות.

"לי זה נראה כמו נקמה על העובדה שדיברתי על התעללויות שקרו אצל המעסיק שלי, לשלם הון ובכלל על התנאים במקום העבודה שלנו", אמרה. בתגובה לכך, אפל אמרה ביום שישי כי היא אינה דנה בענייני עובדים ספציפיים.
אפל חוותה לאחרונה דוגמאות אחרות לכעס בקרב העובדים. בחודש שעבר אמרו שני עובדי אפל האשימו אותה בנקמה כשבלמו לכאורה את הדיון בשכר בין העובדים, בין היתר. אפל מצדה גרסה כי היא "מחויבת מאוד ליצירה ולתחזוקה של מקום עבודה חיובי ומכיל" וכי היא מתייחסת ברצינות ל"כל הדאגות "מהעובדים. החוק האמריקאי מגן על זכותם של העובדים לדון בגלוי בנושאים מסוימים, כולל תנאי עבודה, אפליה ושוויון בשכר.
במהלך הקיץ, עובדי אפל בהווה ובעבר החלו לפרט ברשתות החברתיות מה הם אמרו חוויות של הטרדה ואפליה. פאריש וחלק מעמיתיו החלו לפרסם את הסיפורים ברשתות החברתיות ופלטפורמת פרסום בעיתון שבועי שכותרתו "#AppleToo". פאריש אמרה שהיא מקפידה לכבד את חוקי החברה ומעולם לא שיתפה מידע שלדעתה הוא חסוי. לדבריה, היא המשיכה לפרסם את תמצית '#AppleToo' לאחר שנחקרה בסוף ספטמבר.
"אם כבר, זה הבהיר את החשיבות של העבודה הזאת יותר מתמיד, כשהתגובה של אפל לביקורת היא להתחיל בחקירות פנימיות של אלה שהיא רוצה לראות נעלמים מהשטח", אמרה. "קל להם יותר לסגור אנשים מאשר להם להקשיב בפועל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ההודים מצאו דרך להוציא כסף
    אריאל 10/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיסקרימיניישן ,הטרדות מיניות בלה בלה
    סגור