משפט

בן גביר דורש מנחום ברנע רבע מיליון שקל, זו הסיבה

איתמר בן גביר מאיים על העיתונאי הוותיק נחום ברנע בתביעה לאחר טור שכתב ל"ידיעות אחרונות" בו ברנע כינה את בן גביר בשלל כינויים חמורים. בן גביר דורש פיצוי של 250 אלף שקל ובמידה והפיצוי לא יגיע, ברנע יתבע בסכום גדול יותר. ברנע: "אדרש לעניין בכל הכבוד"
אביחי דלאל |  1
איתמר בן גביר (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר הגיש הערב (רביעי) באמצעות עו"ד חנמאל דורפמן מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים, בדרישה לפיצוי על סך של רבע מיליון שקל ודרישה לפרסום התנצלות נגד נחום ברנע. בן גביר הזהיר כי במידה ולא יקבל את הפיצוי שלו, ברנע יספוג תביעה של סכום גבוה יותר. 
לפי ההודעה של איתמר בן גביר, העיתונאי נחום ברנע פרסם בידיעות אחרונות טור, תחת הכותרת: "עבריין הוא עבריין". במאמר שפורסם ב-22 באוקטובר 2021, באותו הטור כינה ברנע את ח"כ בן גביר "עמיתו של יגאל עמיר", "מקבילו של יגאל עמיר", ו-"אחיו לנשק". והוסיף, "נכון שעמיר רצח את רבין, אבל בן גביר חשב (ודיבר) על זה קודם". עוד כתב נגד ח"כ בן גביר: "עבריינים מסוגו של בן גביר לא משתנים, הם רק משתכללים". 
עו"ד דורפמן כתב במכתב ההתראה: "דבריך חמורים ביותר ושקריים ביותר, כפי שידוע לך היטב מרשי לא רצח את יצחק רבין ז"ל, לא ביקש לרצוח אותו, לא היה 'עמית' של יגאל עמיר ( שאגב הצביע לראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט..) ולא 'מקביל' אליו. והוסיף לסתור את טענותיו של ברנע: "אחיו לנשק" של יגאל עמיר הן טענות חמורות ושקריות, מרשי מעולם לא היה "אח לנשק", לא פעל יחד עם יגאל עמיר, לא היה שייך לאותה קבוצה והאמירות שלך חמורות.
 
מכתב בן גביר הוסיף כי הדברים שברנע כתב הם עוד יותר חמורים כאשר לטענתו ברנע מכיר את עמדתו של בן גביר בנושא רצח רבין ויודע היטב עד כמה הוא סבור שרצח הוא פשע ומעשה מתועב, לא תומך ברצח ואומר זאת מעל כל במה אפשרית ובכל ראיון שהוא נשאל עליו. בנוסף תקף את טענותיו של ברנע לפיהן בן גביר 'עבריין' והבהיר שהטענות שקריות מאחר והרשעותיו של בן גביר שעסקו בעבירות של חופש הביטוי וגרפיטי, התיישנו ולפיכך כינוי כזה, הוא בבחינת השמצה פרועה ונוגדות את חוק תקנת השבים.
דורפמן סיכם את מכתב ההתראה כשכתב כי הדברים שפרסם ברנע כלפי בן גביר חמורים והינם דברי לשון הרע חמורים, ואין ספק כי הם פורסמו במטרה מכוונת להשחיר את דמותו בעיני הרבים, עולים כדי פגיעה בפרטיות, השפילו וביישו, פגעו בשמו הטוב והכפישו אותו ללא כל סיבה, וכל זה בכוונה להפוך אותו למטרה לשנאה, וללעג ובוז בעיני הרבים. אין גם ספק כי הפרסומים נעשו בזדון, מתוך כוונה לגרום לנזקים שאכן נגרמו, ובין היתר נזק רב ועוגמת נפש עמוקה ודרש לפרסם תוך שבעה ימים התנצלות, לפצותו בסך 250 אלף שקל מטעמי פשרה והזהיר שאם לא יעשה כך יתבע אותו בסכום גבוה יותר.
יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר מסר: עיתונאי שמכפיש ומשקר יתן את הדין וישלם על כך, אולי ככה הוא יבין שאסור לפגוע במישהו אחר ולשקר". נחום ברנע הגיב לאתר ice ומסר: "אדרש לעניין בכל הכבוד הראוי".
כזכור, זו לא הפעם הראשונה שבן גביר איים בתביעה על ברנע. בסוף השבוע האחרון ברנע כתב בטור שלו בהמוסף לשבת טור דעה על ההופעות של בן גביר בתקשורת: "כתבתי כאן בשבוע שעבר על הסיוע הנדיב שמקבל מהתקשורת הכהניסט איתמר בן גביר. בעקבות זאת קיבלתי ממנכ"ל תנועת דרכנו, יאיא פינק, נתונים מאירי עיניים: לפי בדיקת חברת יפעת למחקרי מדיה, בארבעת החודשים מתחילת מאי עד תחילת ספטמבר תפסו הכתבות בטלוויזיה וברדיו שבן גביר היה המרואיין המרכזי בהן, 3,396 דקות. הראיונות נטו, הוא והמיקרופון, תפסו 2,347 דקות – הרבה זמן. במספר ההופעות בתקשורת האלקטרונית בן גביר הוא החמישי מבין הפוליטיקאים בישראל.
הוא בא מיד אחרי בנט, נתניהו, לפיד, שקד והורוביץ, שזכה לחשיפה רק בגלל תפקידו כשר בריאות. ליברמן, מנסור עבאס, מיקי זוהר ובני גנץ השתרכו מאחור. ערוץ 12 טיפח אותו במיוחד. השיא היה כשסיון רהב־מאיר נתנה את הבמה לבן גביר ביום השנה לרצח רבין. 'קיצונים היו ותמיד יהיו', אמר לי פינק. 'הסיפור הוא כלי התקשורת. חלק מהם שכחו את תפקידם. הם הופכים את הגזענים והקיצונים למודל לחיקוי'. את המניע העסקי לתהליך ההלבנה של בן גביר אפשר להבין: העבריין שהכשיר רצח ראש ממשלה ממלא לערוצים זמן אוויר. הוא יוצר טראפיק ברשת: זה טוב לביזנס. היום הוא בחדשות; מחר הוא יהיה זמר במסכה. מה שקשה להבין הוא למה איש מה־ טאלנטים, כוכבי הפאנלים, המטיפים בשער, לא אומר לבוסים שלו, די, עד כאן. השדרנים טובלים באולפנים, ושרץ על ידם".
כאמור, עם צאת השבת, בן גביר השיב לברנע ותקף בדף הטוויטר שלו כשכתב: "נחום ברנע. עיתונאי שאבד עליו הכלח, מוכיח שוב את הטענה שלי על 'עיתונאים' צבועים שאין להם בעיה לפתוח מיקרופון לאיימן עודה וטיבי אבל לא לבן גביר. על הדרך גם יחטוף תביעה לאור דברי ההשמצה שכתב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברנע
    אמילי 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחום ברנע.אפס.עיתונאי קטן.
    סגור