משפט

פגע במזראטי ונעקץ במאות אלפי שקלים מחברת הביטוח

מוביל מטענים עשה תאונה של פגוש אל פגוש עם נהגת מזראטי. חברת איילון הורתה לשלוח את הרכב לפירוק ותבעה את הנהג במאות אלפי שקלים על אף שהנזק היה נמוך בהרבה יותר. כיום הרכב נמכר ונוסע
מערכת ice |  4
מזראטי (צילום notman05/ Flickr)
נסיעה תמימה של מוביל מטענים בשם מיכאל תסתיים בחוב של מאות אלפי שקלים לחברת הביטוח איילון שילווה אותו עד ליומו האחרון. 
על פי הדיווח של אתר "כלכליסט", מיכאל, עולה חדש ממזרח אירופה עבד כמוביל מטענים ובאחת הנסיעות שלו בנובמבר 2017 עשה תאונה של פגוש אל פגוש עם רכב יוקרה של מזראטי מדגם "לוואנטה" שעולה כ-600 אלף שקל. אחרי החלפת הפרטים התברר כי למיכאל אין ביטוח מקיף או צד ג' בתוקף. 
אחרי הדיווח של נהגת המזראטי, חברת הביטוח "איילון" שלחה לה הוראה מהחברה לא להביא את הרכב לתיקון במוסך, אלא ישר למגרש לפירוק רכבים אחרי תאונות קשות. חברת הביטוח קבעה כי מדובר בנזק חמור שעלותו יותר מ-200 אלף שקל ובעלת הרכב קיבלה מחברת הביטוח את שווי הרכב באותה העת סכום המוערך בכ-430 אלף שקל.
חברת הביטוח תבעה את מיכאל ב-326 אלף שקל לאחר שהחברה ניקתה את העלות שהיא קיבלה ממגרש הגרוטאות. אחרי שמיכאל ברח מהארץ וחזר, בית משפט השלום בהרצליה פסק כי מיכאל ישלם לחברה במשך שלוש שנים 9,000 שקל לחודש ב-36 תשלומים לאחר הפשרה שסוכמה עם איילון. 
על פי הדיווח בכלכליסט, המזראטי תוקנה, למרות כל ההערכות החמורות היה מדובר בנזקים של 5,000 שקל בלבד. הרכב חזר לכביש ונמכר בתמורה למחיר שקרוב למחיר המחירון לבעלים חדשים ועד היום נוסע. מדובר בניפוח הערכות הנזק במקרים שלא הייתה בקרה או במילים אחרות שלנהג לא היה ביטוח צד ג' או מקיף. ואילו היה ביטוח, חברת הביטוח הייתה עלולה לערער על גובה הערכת הנזק שנקבעה באיילון לאותה תאונה.
אותה הפרשה מצטרפת לחקירה של הממונה על הביטוח שגילתה אי סדרים בחברת הביטוח "איילון".
רשות שוק ההון נמסר בתגובה: "הנושא נמצא בבחינת הרשות. בנוסף, בעקבות טיוטת דוח הביקורת של הרשות הקימה החברה ועדה בלתי תלויה בראשות שופט העליון בדימוס פרופסור דנציגר על מנת לבחון את התנהלות החברה ונושאי משרה בה בהקשר זה".
מחברת איילון נמסר בתגובה: "קבוצת איילון נוהגת בשקיפות כמתחייב מהדין ולאחר שיזמה בדיקות בלתי תלויות בעניין ודיווחה לרשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, החברה פרסמה לציבור מספר דוחות מיידיים, דוחות תקופתיים והודעות פומביות ותיקנה את הליקויים שנמצאו. נחזור ונדגיש כי הועדה הבלתי תלויה בראשות כבוד השופט העליון בדימוס, פרופ' יורם דנציגר, פועלת באופן עצמאי ובלי התניות או הגבלות כלשהן מטעם החברה. לכשתסיים הועדה את עבודתה היא תגיש את מסקנותיה והחברה תפעל גם בנוגע אליהן לפי כללי הדין והשקיפות הראויים".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בדיוק בשביל זה צריך לפחות ביטוח צד ג'
    אפרים 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא יודע לאיזה רכב תעשה נזק. המשטרה ו/או ממונה על חברות הביטוח צריכים לבדוק מקרים דומים. יכול להיות שהיו עוד אזרחים שנעקצו כך על ידי חברות הביטוח, יכול להיות שזה השיטת עבודה שלהם לנפח נזק במקרה שאין ביטוח נגדי של הנהג הפוגע.
    סגור
  • 3.
    תרבות אניה וגנבה השתלטו על ארצנו
    אלי 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לזמבר את כל בעלי התפקיד המעורבים במניפותח. לשים סוף להתנהלות הקלוקלת של שומרי הסף במשרד האוצר!!!!
    סגור
  • 2.
    הפניקס עקצו דומה אותי
    נעקצתי 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בלימת פתע ונכנסתי בטרנספורטר קטן מאחור ללא מקיף/צד ג". הפניקס ניפחו תיקון ל 23,000 שמאי (אף הוא נוכל) ששכרתי לא יכל להושיע. הצעתי לפניקס 17אלף אך נדחתי בזילזול. בסוף משפט תביעה. השופט פסק לי 10 אלף. מחולק ל 10 תשלומים. הפניקס אכלה אותה. הצלחתי להוכיח כי לא עשתה נסיונות לרכוש חלפים משומְשים ממגרש גרוטאות. אלא תיקנה בחדשים לתוך רכש ישן. וכי רימתה ברישום פרטי התאונה.
    סגור
  • 1.
    מאיפה לאישה מזרטי?
    אזרח 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה היא עשתה לבעלה שאחרות לא עשו? נשים שק של נחשים.
    סגור