משפט

רומן אברמוביץ' ניצח בתביעת דיבה: פוטין דחף אותו לעסקאות?

שופט בבריטניה קובע שחלק מהקטעים משדרים משמעות מכפישה, כולל טענה שפוטין אמר לו לקנות את צ'לסי. האם הסופרת שכתבה את הטענה בספרה 'אנשי פוטין' תשלם ביוקר?
מערכת ice |  1
רומן אברמוביץ' בריאיון המביך (צילום F1 ClASSICS TikTok צילום מסך)
שופטת בבית המשפט בבריטניה קבעה כי מספר קטעים בספר רב המכר "אנשי פוטין" מעבירים משמעות מכפישה נגד רומן אברמוביץ', כולל טענה כי קנה את מועדון הכדורגל של צ'לסי בהוראת ולדימיר פוטין.
האוליגרך הרוסי אמר שהוא הוכפש על ידי הסופרת ב-26 קטעים ספציפיים בספר על ידי העיתונאית קתרין בלטון, שכולם לדבריו מעבירים משמעויות לא נכונות לגביו. בפסק דין ראשוני ביום רביעי, השופטת טיפלס אמרה שקורא רגיל יבין את הסעיפים הללו כמשמעותם של אברמוביץ' קנה את מועדון הפרמיירליג ב-150 מיליון ליש"ט ב-2003 "בהנחיית הקרמלין".
היא אמרה שהספר מציע שאברמוביץ' "נמצא בשליטתו של פוטין" וכי האוליגרך היה מחויב "להעמיד את ההון מהאימפריה העסקית שלו לרשות הנשיא פוטין ומשטרו". אם אברמוביץ' לא הצליח לעשות זאת, נרמז הספר, הוא יכול היה "לאבד את עושרו למדינה הרוסית" או להיות גלות או לכלא, אמר השופט בפסיקה בת 34 עמודים.
אברמוביץ' הוא אחד משלושה טייקונים רוסים שפתחו בהליכי לשון הרע נגד בלטון והמוציאה לאור שלה, הרפרקולינס, על רקע ספר שזכה לשבחים רבים כיצירה המכריעה על עידן פוטין. חברת הנפט הרוסית הרוסית רוסנפט, המנוהלת על ידי בן בריתו הקרוב של פוטין, איגור סצ'ין, תבעה אף היא.
דובר של אברמוביץ' אמר שהוא מברך על הפסיקה, שמצאה כי בספרו של בלטון היו "תשע האשמות מכפישות" על האוליגרך, כולל "האשמות שווא" על אופי רכישתו של צ'לסי. השופטת אמרה שהתיאור של בלטון על האירועים האחרונים ברוסיה, כפי שנטען על ידי עורכי דינה ביחס למשמעות, היה "לדעתי, נכון". אבל היא גם אמרה שההגנה הסתמכה על פרשנות "משפטית מדי" ו"משוכללת מדי" של מה שנאמר בספר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עילגות. תרגום קלוקל של גוגל
    מולי ברגר 11/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מישהו במערכת חייב לקרוא לפני שזה עולה לאתר.
    סגור