משפט

דרעי הגיע להסדר טיעון: זה הסכום שישלם בקנס

כפי שפורסם שלשום, הושג הסדר הטיעון המדובר עם יו"ר ש"ס אריה דרעי. דרעי יצטרך לשלם קנס של 180,000 שקל ולהתפטר מהכנסת, ובתמורה יורשע בשתי עבירות מס ללא כוונה
מערכת ice |  2
אריה דרעי (צילום דוברות ועדת הכספים)
לאחר יותר משש שנים של עינוי דין משווע, היועמ"ש אביחי מנדלבליט ויו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי הגיעו היום (רביעי) להסדר טיעון בו דרעי יודה בעבירות של אי דיווח על מס וישלם קנס של כ-180 אלף שקל בתשלומים ובנוסף הוא יתפטר מהכנסת. ההסדר צפוי להיות מנוסח ולהיות מוגש בקרוב.
במסגרת הסדר הטיעון בין הפרקליטות לבין דרעי הוא לא צפוי להודות בעבירות של העלמת מס, אלא בעבירות של דיווח ללא כוונה פלילית בלבד. כזכור, בינואר האחרון החליט היועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט לזמן את אריה דרעי לשימוע לפני הגשת כתב אישון נגדו בגין עבירות מס במיליוני שקלים.  בין החשדות שהתגבשו נגדו אז - עסקת נדל"ן מ-2013 שבמסגרתה מכר לאחיו שלמה נכס בגבעת שאול, הכנסות לא מדווחות מחברת "גרין אושן", העלמת מס מחברת בת של אגד.
על פי הפרסומים, דרעי יודה בעבירות מס, לא יוטל עליו מאסר ולא עבודות שירות, הוא יישאר יושב הראש של ש"ס אך ייאלץ להתפטר מהכנסת. לא מדובר בפרישה מהחיים הפוליטיים, דרעי עדיין ישלוט בש"ס מרחוק ויתמודד בבחירות לכנסת ה-25, הסיבה להתפטרות הצפוייה היא בכדי שלא יתקיים דיון על קלון. במידה ודרעי ימונה לשר, בג"צ יצטרך לבחון את הנושא.
 
מהתנועה לאיכות השלטון נמסר כי "לא ייתכן שאיש ציבור שביצע עבירות מהסוג הזה, יוכל לחזור בעתיד לתפקידים ציבוריים. אנו קוראים ליועץ המשפטי לממשלה לשקול שוב את עסקת הטיעון. העסקה הנרקמת לא מוסיפה כבוד לבית המחוקקים אלא בעיקר מבוכה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל הכבוד למנדלבליט התותח. מנקה את הכנסת מהלכלוך
    אפרת בוסקילה 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה בדיוק מה שמצפים מיועמ"ש. יפה מאד.
    סגור
  • 1.
    יש, ניצחנו!!!! נפטרנו מעוד מושחת לא ראוי
    חמי 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא רוצים נבחרי ציבור עם קופת שרצים של עבירות מס.
    סגור