משפט

גלובס הפרה צו איסור פרסום ותשלם פיצוי

העיתון הכלכלי נתבע  בחצי מיליון שקל לאחר שהפר צו איסור פרסום על בכיר בחברה בשוק ההון שנחשד בפרשת פלילים. זה הסכום שהעיתון ישלם לאותו הבכיר
אביחי דלאל |  1
אלונה בר און (צילום יחצ, ויקיפדיה, מערכת אייס)
אדם שהיה בכיר בחברה בשוק ההון תבע את גלובס ושלושה כתבים ופרשנים בתחום המשפט, אלה לוי וינריב, מנחם שטאובר, והדס מגן. לאחר שהזכירו את שמו בפרשייה של אותה חברה.
ב-2018, התובע היה בכיר בחברה בשוק ההון שנסגרה ועם סגירתה עלו חשדות לפלילים. התובע שנעצר ביקש להאריך את צו איסור הפרסום, בית משפט השלום דחה את הבקשה ואילו הערר התקבל. בעיתון המודפס, כשלושה ימים לאחר החלטת בית משפט השלום, הדס מגן פירסמה את שמו של החשוד כאחד העצורים. 
 
דובר הסנגוריה הציבורית פנה לעיתון במטרה להסיר את שמו של החשוד, שמו שונה באתר האינטרנט, אך בגרסת הארכיון של העיתון שמופיעה באינטרנט שמו עדיין נמצא, גם באתר.. בכתבות נוספות לא עלה שמו של האדם אך הוזכר תפקידו של האדם כאחד שנעצר ושוחרר.. אחרי הפנייה שלו עם הנתוניםם שבידו למערכת, ומכתבי התראה שנשלחו, האדם החליט לתבוע את העיתון. 
בתביעה על סך 500 אלף שקל, טען האדם כי גלובס פעלו באדישות וזלזול כלפי צו איסור הפרסום, התביעה הייתה בסכום של 250 אלף שקל בנזק ממוני  ועוד 250 אלף שקל בפגיעה בהכנסותיו. גלובס מנגד טענו כי יש לדחות את התביעה, סיפרו כי לא ידעו על צו איסור הפרסום וכי אותו אדם מתקשה למצוא עבודה בשל החשד לפלילים שכל אדם בשוק ההון מכיר ולא הפרסום בעיתון גרם לכך. 
השופט אבי סתיו טען כי אותו אדם לא הצליח להוכיח את הנזקים הממוניים שנגרמו לו, וכן להוכיח את הפגיעה בתדמיתו ואת התגובות שקיבל בעקבות הפרסומים ופסק על המערכת לשלם לו סכום של 36 אלף שקל פיצויים ועוד 10 אלף שקל, שכר טרחה ואגרת בתי משפט,
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חחח דוח האמון בדרך
    ברור 12/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוח האמון לא יכתוב על התביעה שהפרו צו איסור פרסום פעמיים חחח צביעות לשמה. והם קוראים לעצמם עיתונאים
    סגור