משפט

פרשת הצוללות תגיע לוועדת חקירה? הצעת חוק חדשה בנושא

מחר יתקיים הדיון בישיבת הממשלה על הקמת ועדת חקירה בפרשת הצוללות וכל השיט. ח"כ גבי לסקי ממרצ חוששת ממצב שבו השרים לא יתמכו בהקמת ועדת החקירה ויזמה יחד עם חברי ארגון "חקירה עכשיו" הצעת חוק חדשה בנושא
אביחי דלאל |  4
מיצג הצוללות (צילום פלאש 90 /יונתן זינדל)
ח"כ גבי לסקי ממרצ בסיועם של פעילות ופעילים חברי ארגון "חקירה עכשיו", הודיעה הערב (שבת) כי הגישה הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לעניין הצוללות וכלי השייט. 
הצעת החוק החדשה יצאה לאור העובדה כי התברר שלא כל השרים תומכים בהקמת ועדת חקירה לחקר פרשת הצוללות וכלי השייט וראש הממשלה כנראה עומד להמנע, לסקי הגישה את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה בעניין הצוללות וכלי השיט, כדי לאותת לממשלה שבמידה והממשלה לא תקדם את הקמת הועדה, הדבר יגיע דרך הכנסת. 
בשבוע שעבר, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד הודיעו כי ההצעת להקמת ועדת חקירה ממלכתית תעלה להצבעה. במהלך השבוע עלו כמה אמירות בנושא של גורמים בממשלה שטענו כי הם ככל הנראה יתנגדו ביניהם שרת הפנים איילת שקד,ראש הממשלה נפתלי בנט טרם החליט לפי פרסומים שונים.
 
הערב, שר המשפטים גדעון סער הודיע הערב כי לעניין הדיון וההצבעה מחר בישיבת הממשלה על הקמת ועדת חקירה בעניין הצוללות, החליט יו״ר תקווה חדשה לתת חופש הצבעה לשרי תקווה חדשה (שר התקשורת יועז הנדל, שר השיכון והבינוי זאב אלקין ושרת החינוך יפעת שאשא-ביטון) לנוכח מהותו של הנושא. כפי שהתבטא בעבר - השר סער יתמוך בהקמת ועדת החקירה.
בשונה מדבריה של לסקי, שר הביטחון, בני גנץ מעריך כי הוועדת חקירה תאושר כבר מחר ברוב קולות. קיים מפגש זום עם הפורום הביטחוני של התנועה לאיכות השלטון, יממה לפני ההצבעה. השר גנץ הודה לנוכחים וסיפר להם כי: "המטרה שלי זה שמירה על הביטחון הלאומי ומבחינתי, עבודה של ועדה כזו  תשיג שני דברים- היא תביא את האמת ואת הממצאים ויהיה ברור כתוצאה מכך שלא משחקים בביטחון והיא תוכיח שאנחנו מדינה דמוקרטית שמפקחת על הנעשה בה. אני מבקש להדגיש שאני לא פועל ממניעים אישיים אלא כשר ביטחון מתוך צורך לאומי קריטי. אני מקווה שההחלטה תעבור מחר בממשלה. אני מעריך שההחלטה תעבור ברוב מוחלט מחר."
צפו בדבריו של שר הביטחון בני גנץ משבוע שעבר:
 

יוזמת החוק, ח"כ גבי לסקי: "הכנסת חייבת להתגייס כדי להבהיר לממשלה שועדת חקירה בעניין הצוללות היא עניין דחוף, וכל מי שמסרב לחקור את הפרשה משתף פעולה עם הסתרת השחיתות. פרשה המעלה חשדות לפגיעה בביטחון המדינה ופוגעת באמון הציבור חייבת להיחקר"
ארגון חקירה עכשיו: "ועדת חקירה ממלכתית בפרשת השחיתות הביטחונית החמורה בתולדות המדינה היא לא רק צורך לאומי לטובת ניקוי האורוות כי אם אמירה מוסרית וערכית של מדינה שרואה בביטחון המדינה כקו אדום לשחיתות. לצערנו, למרות הצהרות וכוונות טובות, הממשלה גוררת רגליים ודוחה שוב ושוב את אישור ההצעה של שר הביטחון. מאסנו בדחיות, ואנו מודים לחברת הכנסת לסקי שתאלץ את חברי הקואליציה להראות לציבור אם הם בעד או נגד ועדת החקירה בלי טריקים ובלי שטיקים."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    השמאלנים הנבלות ישלמו עוד מיליארד יורו לגרמנים
    שמאלנים נבלות 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 4
    השמאלנים הנבלות ישלמו עוד מיליארד יורו לגרמנים , בגלל שלא נתנו לנתניהו לקנות. מאיפה הגיעו הטינופות האלה ?
    סגור
  • 2.
    יש לי מסר למושחתים בכל הדרגות: תתחילו לפחד
    אמנון לוינגר 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    13 1
    האמת הולכת להיחשף. מפלתכם היא ניצחוננו.
    סגור
  • 1.
    סוף סוף! המושחת הראשי ויתר הרקובים יתנו את הדין
    נהוראי 01/2022/22
    הגב לתגובה זו
    11 1
    חשבת שתסובב את כולם על האצבע הקטנה שלך עד קץ הדורות? לכל שבת יש מוצאי שבת.
    סגור
  • הריקבון השמאלני עוד ישלם את המחיר (ל"ת)
    הריקבון השמאלני 01/2022/23
    הגב לתגובה זו
    0 5
    סגור