משפט

החוק שימרר את חיי רוכבי הקורקינטים עבר בכנסת

הכנסת העבירה ללא מתנגדים הצעה שתאפשר לפקחים עירוניים לעצור רוכבי קורקינטים בהרבה יותר מקומות ועל הרבה יותר עבירות
יאיר מור | 
קורקינטים (צילום מערכת אייס)
מליאת הכנסת העבירה היום פה אחד – עם שמונה ח"כים מצביעים בלבד, שכולם תמכו – בקריאה טרומית את "הצעת החוק לייעול הפיקוח והאכיפה העירוניים ברשויות המקומיות (תעבורה) (תיקון - הגברת האכיפה)", של קבוצת חברי כנסת בראשות סגן יו"ר הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן). כעת תעבור ההצעה לוועדת הכלכלה לדיוני המשך בטרם תובא לקריאה ראשונה, שנייה ושלישית בכנסת.
 
ההצעה צפויה להעלות ללא הכר את פעולות האכיפה של פקחים עירוניים נגד רוכבי כלי הרכב הדו-גלגליים החשמליים הקטנים – קורקינטים ואופניים בעלי מנועי עזר. לדברי הצעת החוק, כיום לפקחים אין מספיק סמכות לאכוף את חוקי הדרך על הרוכבים הללו; כך, לדוגמה, לפקחים אסור לאכוף את האיסורים על רכיבה תוך כדי שימוש בטלפון או באוזניות, אלא אם הם מתבצעים בזמן רכיבה על מדרכה רגילה – בעוד אם הרוכב נמצא על נתיב ייעודי לרכיבה, לפקח אין סמכות לעצור אותו, גם אם הוא רואה אותו מבצע עבירה. מעבר לכך, אי חבישת קסדה או הרכבת נוסע נוסף לא ניתנות לאכיפה כלל, בשום מקום, מכיוון שאינן מוגדרות בחוק כעבירות.
החוק החדש מסמיך את הפקחים העירוניים לאכוף את כל האיסורים הללו על רוכבי כלי הרכב הקטנים בכל מקום מלבד בכביש, שבו רק שוטרים מוסמכים לאכוף את החוק.
ח"כ גינזבורג אמר בתגובה להעברת הצעת החוק כי "להצעת החוק מטרה ברורה: להציל חיים. אני מברך על השימוש ההולך וגובר באופניים וקורקינטים חשמליים – אין ספק שזו דרך מרכזית לפתרון של בעיית הפקקים ולשמירה על הסביבה. עם זאת, חייבת להיות אכיפה יעילה בתוך הערים, על מנת להפחית את מספר תאונות הדרכים והנפגעים מהן. כל יום שעובר ללא יכולת אכיפה משמעותית עלול לגרום לעוד נפגעים. אני מקווה שנוכל להעביר את הצעת החוק בקרוב ולהגביר את הבטיחות של הרוכבים ושל הולכי הרגל".
לפי דו"ח של עמותת "אור ירוק", בכל יום נפגעים בישראל 8 אנשים בתאונות שבהן מעורבים כלי רכב חשמליים דו-גלגליים. ב-2021 נהרגו 11 רוכבי אופניים ו-4 רוכבי קורקינטים – בערך כפול מאשר בשנה שלפניה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה