משפט

טלטלה בטורקיה: איש עסקים ישראלי ניצל מניסיון התנקשות איראני

סוכל ניסיון התנקשות בטורקיה באיש העסקים יאיר גלר. גלר הוא בעלי חברה שעוסקת בהגנה טכנולוגית, וההתנקשות ככל הנראה תוכננה כנקמה על חיסול מדען הגרעין פח'ריזאדה
מערכת ice |  3
ישראל, איראן (צילום freepik)
דיווחים בטורקיה הבוקר (שישי): סוכל ניסיון התנקשות של איש העסקים הישראלי יאיר גלר. על פי הדיווח, הניסיון הגיע מגורם איראני שנשלח לנקום על חיסול מדען הגרעין הבכיר מוח'סן פח'ריזאדה, ראש תכנית הגרעין האיראני.
גלר (75) הוא בעל אזרחות טורקית, ונכתב שהוא "ידוע בתחומי התעשייה הביטחונית". גלר הוא אכן בעלי חברה שעוסקת בהגנה טכנולוגית, ולכן האיראנים ניסו לעקוב אחריו. לא פחות מ-9 בני אדם נמצאים בתא החיסול שעקב אחריו, השייך לשירותי הביון האיראני.
המעקב אחריו נעשה בזמן שהלך לעבודה מביתו ולהיפך. בנוסף, דאגו האיראנים לצלם את ביתו ואת מקום העבודה שלו. גם חברי תא החיסול הם בעלי אזרחות טורקית, ועל פי הדיווחים בטורקיה, סוכנות הביון הטורקית שיתפה את המידע עם המוסד הישראלי.
 
גלר מסר לחדשות כאן 11: "אני איש עסקים ישראלי בטורקיה יש לי חברת הנדסה של מחקר ופיתוח ויום אחד הודיעו לי שבעקבות העיסוקים שלי - לילה אחד הודיעו לי שהאיראנים במעקב אחריי ורוצים להתנקש בי ויעצו לי לנסוע לישראל מיידית. נשארתי בטורקיה שמחתי לשמוע שהחולייה נתפסה. אני מעריך ומודה לכל מי שדאג להגן עליי. יש נקודות חיוביות ויש פה תקווה קטנה. כשהודיעו לי שאני בסכנה שרוצים לחסל אותי זה היה בלילה ובבוקר שאלו אותי "ישנת טוב?", אמרתי ישנתי טוב אני מתפקד כרגיל".
כזכור, רק באוקטובר 2021, המיליארדר ואיש העסקים טדי שגיא ניצל מניסיון התנקשות בקפריסין, ככל הנראה בשל סכסוך עם שותפיו העסקיים על רקע כמה מהחברות שבבעלותו. גופי הביטחון במדינה העבירו התרעה לשגיא, המחזיק באזרחות קפריסאית מתוקף ויזת זהב שלו המוקנית לו בשל הונו.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טלטלה ?????
    מילים 02/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היי הכותרות באתר דורשות ריסון והפגנת אינטליגנציה. אתם גולשים למקום המאוד לא חכם בו משכשך אתר ואללה: כותרות בומבסטיות, שמאחוריו ידיעות מינוריות. בניגוד למה שאתם חושבים, זה לא מגדיל את הטראפיק, נהפוך הוא, כשמבינים את זה, פשוט מפסיקים להיכנס לאתר. עורך ראשי שמכבד את עצמו לא אמור להביא את האתר למקום העלוב הזה תודה ניצן ... קורא כמעט לשעבר
    סגור
  • 2.
    סיפורי בדים
    קשקשן 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פשט רגל נמלט לטורקיה הסתבך שם וחיפש דרך מילוט חזרה עם סיפור פנטזיה
    סגור
  • 1.
    עוד רמבו שמשחק אותה גיבור
    מוישע גרויס 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    מזכיר לי את אלה שהוזהרו בזמנו לא להכנס לטאבה, וצפצפו. אבל כשהיה שם פיגוע, בכו להצלה כמו ילדות עם קוקיות. התיש הקשיש כנל. באם היו מצליחים ומחוסל לא היה יודע שמת גיבור אבל אהבל
    סגור