משפט

NSO תובעת את כלכליסט בסכום עתק: "תחקיר מוטה וכוזב"

חברת NSO הגישה היום תביעה נגד העיתון כלכליסט, על סכום של לא פחות ממיליון שקל, בטענה שהשחירו את שם החברה בתחקיר שלדבריהם היה "ניסיון להטיל דופי בחברה ובעובדיה ולא היה מבוסס ראיות"
מערכת ice |  4
NSO (צילום unsplash, pexels)
חברת NSO הגישה הבוקר (ראשון) תביעת לשון הרע כנגד העיתון כלכליסט, על סך של מיליון שקל.
בהמשך למכתב ההתראה ששלחה החברה לעיתון כלכליסט ב-10 בפברואר 2022, הגישה הבוקר החברה תביעת לשון הרע לבית המשפט בראשון לציון. ב- NSO טוענים שלא מדובר בתחקיר עיתונאי אלא ב-"פרסום חד צדדי, מוטה וכוזב, אשר קיבל פומבי בנסיבות המעלות חשש ממשי שמטרתו לשרת מטרות זרות לחלוטין למהותה של עיתונאות מקצועית, אחראית וחסרת פניות."
ברוב כלי התקשורת כונתה הפרשה ״פרשת NSO” או ״תחקיר NSO והמשטרה” והחברה אינה מרוצה מזה שעמדה בעין הסערה יחד עם המשטרה. החברה טוענת כי  היא אינה מפעילה את המערכות שבידי לקוחותיה ואינה חשופה למידע, ומערכות הלקוח נמצאות אך ורק באתר הלקוח ומעולם לא הופעלו ב"ארכיטקטורת ענן" בשליטת NSO.
 
בנוסף, כזכור בשבוע שעבר ועדת הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש עמית מררי קבעה כי אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות תוכנת פגסוס שבידיה, ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת.
עוד אמרו NSO: "הבדיקה היסודית שנעשתה שומטת את הקרקע מתחת לניסיון הנוסף להטיל דופי בחברה ובעובדיה ומהווה הוכחה נוספת כי לא כל תחקיר עיתונאי בעל כותרות סנסציוניות אודות NSO, אכן מבוסס על ראיות. התביעה הוגשה אך ורק למטרת חקר האמת והצגתו הפומבית, ועל כן הודיעה כי כל פיצוי אשר יפסק יועברו לטובת עמותות לרווחת ניצולי שואה ונפגעי ונפגעות תקיפה מינית. החברה גאה שטכנולוגיות פרי ידה משמשות למלחמה העיקשת  בטרור, פשיעה חמורה ובפדופיליה בארץ ובעולם, והכל בהתאם לדין ולחוק המקומי."
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    פחדנים
    אזרח 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין למה ניוז1 לא נתבע?....פחדנים
    סגור
  • 3.
    השמן חוליו הזה הבטיח שאין אפשרות לפרוץ לישראלים
    כמה חוצפה 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי המערכת חוסמת, וכבר גילינו שהיו לפחות כמה פריצות מאומתות לישראלים. כלומר הוא שיקר. חוצמזה שאף אחד לא מאמין לועדת בדיקה הבזויה של המטרה מטעם עצמה. אז השמן בינתיים השמיד ראיות וחיכה שהנוכלים מהמשטרה יכסתכו את עצמם, ועכשיו תוקפים. וזה אדם שכל העסק שלו מבוסס על גניבת סודות מקצועיים וטכנולוגיה ממודיעין כן? לאחל לו למות מסרטן זה להיות נחמד מידי.
    סגור
  • 2.
    הביזיון העיתונאי של העשור
    שאול 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    "תחקיר" עם אפס ראיות לאמיתותו. מתפלא איך חברי ההנהלה הבכירה עוד לא פוטרו. לא היה כדוגמת הפיאסקו הזה.
    סגור
  • 1.
    סוף סוף
    יוני 02/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אני לא רואה ש ynet או כלכליסט פרסמו ידיעה. צריך להזמין את העורך הראשי לחקירה כדי לראות שמא יש בכל זאת בסיס להמשיך ולחקור
    סגור