תקשורת ומדיה

כלכליסט מתקפל לאחר בדיקת משרד המשפטים: "נבדוק מחדש הממצאים"

העיתון כלכליסט מגיב לממצאי בדיקת ועדת מררי שקבעה כי אין כל אינדיקציה לכך שהמשטרה הדביקה באמצעות פגסוס, ללא צו שיפוטי, מכשירי טלפון של האנשים שפורסמו: "לא נהסס לתקן ככל שיידרש"
מערכת ice |  8
כלכליסט (צילום מערכת אייס)
פרשת האזנות המשטרה: העיתון כלכליסט מגיב לאחר שיצאה הודעת צוות הבדיקה בראשות עמית מררי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (פלילי) אשר קבעה כי הסערה שהתרחשה סביב הפרשה שחשף תומר גנון, הייתה לשווא.
תגובת כלכליסט: "ממצאי דו"ח הביניים של צוות הבדיקה בראשות המשנה ליועמ"ש עמית מררי מחייבים התייחסות רצינית ובדיקה מחודשת של הממצאים והטענות שפרסמנו ב"כלכליסט", וכך נעשה. מפאת הזמן הקצר בין מועד פרסום דו"ח הביניים אתמול הערב לבין שעת ירידת העיתון לדפוס, בדיקה כזו טרם נעשתה. לכשנסיים אותה, לא נהסס לתקן ככל שיידרש."
"בה בעת, דו"ח הביניים מאמת באופן מוחלט את חשיפת "כלכליסט", ולפיה המשטרה משתמשת ברוגלות התקפיות סופר-פולשניות להדבקת טלפונים של אזרחים. הצווים שניתנו להאזנת סתר לא מעניקים סמכות חוקית להפעלת רוגלות כאלה, ויש צורך בתיקון משמעותי של החוק. הדו"ח אף מציין רוגלה נוספת פרט לזו של NSO (שמה לא ננקב) ששימשה גם היא את המשטרה למטרה הזאת."
 
"למיטב ידיעתנו, הקביעה בדו"ח הביניים שלא היתה הדבקה של טלפונים של רוב האנשים שהוזכרו ברשימה נשענת על בדיקות טכנולוגיות, ולא על חקירה של מח״ש את מפעילי הרוגלות. על פניו, נראה כי הצוות הסתמך במסקנותיו על חומרים שהועברו אליו מהמשטרה ומחברת NSO."
"חשוב עוד לומר כי דו"ח הביניים עוסק אך ורק ברשימה השמית שפורסמה ב"כלכליסט". כפי שמצוין בסיפא שלו, הצוות עדיין לא בחן רבות מהסוגיות המרכזיות שהועלו בתחקירים. ניסוח הדברים על ידי מחברי הדו"ח עצמם מעיד על הבעייתיות הטמונה בסוגיות אלה: "העיסוק והטיפול המשטרתי בהאזנות סתר... מידת ואופן התאמתם של הכלים שבידי המשטרה לסמכויות הנתונות לה על פי דין ואופן השימוש שנעשה בכלים אלה, לרבות במערכות נוספות... המצויות או נמצאו בשימוש בידי משטרת ישראל, קיומן של אינדיקציות לחריגה מסמכות, פיקוח ובקרה בזמן אמת ובדיעבד על כלל שלבי עבודת המשטרה בתחום."
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    בדיקת השימוש ברוגלות
    מיכאל לוי 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מאמין לכל מילה שנכתבה בכלכלית. לראות את אלשיך במסכה גרם לי להבין כי הוא מסתיר הרבה דברים, פשוט נוכל. לבודקים יש אינטרס על להציל את הפרקליטות ואת בכירי המשטרה. אני מקווה שבכלכליסט יש גם חומר נוסף שיטרוף את הכלים למרות שכבר עכשיו הפרקליטות מודה אך מציגה זאת עם התקשורת החד צדדית כי לא היה כלום. יש לי סבלנות ו,חזרתי לחכות.
    סגור
  • 7.
    כחכליסט
    קלייר 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ח ח ח גדול. מתי עיתון מגיב כך, איזה חרטא. חרה בלבן. אין דבר כזה. הם אויימו ונסחטו על ידי משרד המשפטים. ככה מתנהל משטר צבאי במדינת עולם שלישי, נראה לכם? מה אנחנו מטומטמים ? אתם מכירים את המחקרים של חברות הסלולר? הם כותבים אין ראיה שהמכשיר פולט קרינה אין ראיה שהוא מסוכן? מה יכתבו? יכתבו אמת ? ואז תהיה ירידה בהכנסות. כשמטרה או שופט כותב, אין ראיה, תדעו שזה טיוח.כי אם יכתבו מצאנו שהבן אדם לא פשע, ואז יתפסונזה אחרת. איןנראיה, זה בריחה, טיוח. אף חברת תיקשורת לא תגיד נבדוק שוב. אל תאמינו להם. היו האזנות ללא צווים, ובהוראת הפרקליטות המשטרה האזינה.
    סגור
  • 6.
    מאמינה לכלכליסט ולא למררי עם המסקנה המוזמנת מראש (ל"ת)
    אדר 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 5.
    נתתם לכתב שלכם להשתולל. איפה הוא בכלל?
    סודה לימון 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    8 0
    למה הוא עצמו לא מגיב? מתחבא מהבושה? פוטר?
    סגור
  • 4.
    ספין 676543 של הנאשם נכשל. נחכה לבא בתור.
    מלי 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זה בסדר... לא תצטרכו להמתין הרבה. אתם מכירים כבר את הסחורה.
    סגור
  • 3.
    הוי, פוסיקט נורא יתאכזב
    הרצל 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    5 0
    זאת לא השנה שלו.
    סגור
  • 2.
    הטרפתם את המדינה על חצי כלום. מי שם את המפתחות?
    שוקו 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    8 1
    אפסים.
    סגור
  • 1.
    כולם מבינים מי הזין אותם ב-FAKE הזה, כן?
    יונה 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    6 0
    לא צריך אפילו 3 ניחושים. תחזור למשפט שלך, נאשם. גם הספין הזה נכשל.
    סגור