תקשורת ומדיה

המפכ"ל נגד תחקיר כלכליסט: "פייק ניוז שגרם נזק גדול"

לאחר תוצאות ועדת מררי המפכ"ל מכריז בפה מלא: "משטרת ישראל לא פעלה ולא פועלת בניגוד לחוק ואני מתחייב שכך זה ימשיך להיות". כלכליסט: "דו"ח הביניים מאמת את החשיפה שהמשטרה משתמשת ברוגלות התקפיות להדבקת טלפונים של אזרחים."
מערכת ice |  2
קובי שבתאי (צילום מיכאל גלעדי פלאש90)
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיב היום (שלישי) לראשונה לממצאי ועדת מררי שבדקה את פרשת האזנות המשטרה. המפכ"ל יצא במילים נחרצות נגד התחקיר של תומר גנון שהתפרסם ב'כלכליסט': "קרה כאן משהו חסר תקדים - משטרת ישראל הואשמה האשמות שווא קשות שפגעו באופן אנוש לא רק באמון הציבור במשטרה אלא בכל רשויות אכיפת החוק".
המפכ"ל הבהיר כי המשטרה נקייה מהאשמות בפרשה: "מוכיחים מעבר לכל צל של ספק - משטרת ישראל לא פעלה ולא פועלת בניגוד לחוק ואני מתחייב שכך זה ימשיך להיות".
 
כזכור, צוות הבדיקה שפעל בשבועות האחרונים בראשות עמית מררי, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (פלילי) קבע אתמול את מסקנות הבדיקה לפיהן הסערה שהתרחשה סביב תוכנת הריגול פגסוס, הייתה לשווא. הצוות בראשות מררי פעל בהשתתפות שני ראשי אגפים בדימוס בשב"כ, שמונה לבדוק טענות שונות שעלו בפרסומי התחקיר שערך העיתונאי תומר גונן בכלכליסט הגיש את ממצאיו ליועצת המשפטית לממשלה. בדיקת הצוות אודות שימוש לא חוקי לכאורה באופן בו משטרת ישראל מפעילה אמצעים לביצוע האזנת סתר בדרך של תקשורת בין מחשבים, העלתה כי טענות התחקיר לא היו נכונות.
העיתון כלכליסט הגיב לממצאים שיעשה בדיקה פנימית: "ממצאי דו"ח הביניים של צוות הבדיקה מחייבים התייחסות רצינית ובדיקה מחודשת של הממצאים והטענות שפרסמנו ב"כלכליסט", וכך נעשה. לא נהסס לתקן ככל שיידרש. בה בעת, דו"ח הביניים מאמת באופן מוחלט את חשיפת "כלכליסט", ולפיה המשטרה משתמשת ברוגלות התקפיות סופר-פולשניות להדבקת טלפונים של אזרחים. הצווים שניתנו להאזנת סתר לא מעניקים סמכות חוקית להפעלת רוגלות כאלה, ויש צורך בתיקון משמעותי של החוק. הדו"ח אף מציין רוגלה נוספת פרט לזו של NSO (שמה לא ננקב) ששימשה גם היא את המשטרה למטרה הזאת."
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רוגלות זה חא האזנת סתר
    חייק 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    המפכל טועה לדעתי
    סגור
  • 1.
    המפכ"ל צודק! מקווה שיתבע לכלכליסט את הצורה.
    חוני 02/2022/22
    הגב לתגובה זו
    8 0
    לא הציגו שום ראיה. זה הפיאסקו העיתונאי של העשור. טימטמתם מדינה שלמה.
    סגור