משפט

בעלים של חברת בנייה נעצר בחשד למעילת ענק

הבעלים של חברת הבנייה מהצפון נעצר בחשד להפצה ושימוש בחשבוניות פיקטיביות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. ומה הרכוש שנתפס ברשותו?
מערכת ice |  1
המרצדס שנתפסה אצל החשוד
מקרה מדאיג של חשד למעילת ענק בעולמות הבנייה והנדל"ן. פקיד שומה חקירות חיפה והצפון והיחידה הצפונית לאכיפת הגבייה (הוצאה לפועל) ברשות המסים עצרו היום (שלישי) את עלא חסארמה, בן 38 מכרמיאל, בחשד לעבירות על פקודת מס הכנסה וחוק איסור הלבנת הון. חסארמה, בעלים ומנהל של חברות בנייה בשם "ר. מ. יסודות הבנייה" ו"ע. עלמה", חשוד כי עשה שימוש בחשבוניות פיקטיביות כדי לדרוש הוצאות בהיקף של 15 מיליון שקלים, זאת משנת 2018 ועד היום.
 
כמו כן, בתקופה האמורה של כארבע שנים, הוא חשוד בהפצה של חשבוניות של החברות שבשליטתו לשורה של חברות אחרות, מבלי שבוצע שירות כלשהו בגינן. על פי החשד, אותן חברות עשו שימוש בחשבוניות שסיפק להן חסארמה על מנת לצמצם את חבות המס שלהן ואף שילמו לו תמורתן.
בהקשר זה חשוב להדגיש כי תופעת החשבוניות הפיקטיביות הפכה למכת מדינה בתחומים שונים ומגוונים. במסגרת זו עצמאי או בעל עסק שרוצה לשלם פחות מיסים, מגיש לרשויות המס חשבוניות עבור עסקאות שלא התקיימו בפועל. זאת, במטרה להגדיל את ההכרה בהוצאות שלו, ובהתאם לכך להקטין את שיעור המס שיידרש לשלם.
 
בחיפוש מקיף שנערך בביתו ובמשרדו של החשוד מטעם ההוצאה לפועל ברשות המיסים, נמצאו מסמכים הקושרים אותו לביצוע העבירות. כמו כן, נתפס לא מעט רכוש יקר ערך שהיה ברשותו של החשוד, בכלל זה גם שני רכבי יוקרה מסוג מרצדס. החשוד הובא היום בפני בית משפט השלום בחיפה ושוחרר בתנאים מגבילים. מרשות המיסים נמסר כי חקירתו נמשכת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כופר והסיפור גמור (ל"ת)
    בקטנה 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור