משפט

תביעה נגד מזרחי טפחות: "גבה עמלה מופקעת בניגוד לחוק"

 בנק מזרחי טפחות גבה מצרכנים שדרשו לקבל את הקלטת שיחת הטלפון של נציג הבנק עמם, עמלה מופרכת בניגוד לחוק. המועצה לצרכנות על השיטה: "מטרתה לא רק לסחוט כסף מהצרכן אלא בעיקר להרתיע ולהשתיק אותו "
מערכת ice | 
משה לארי מנכ"ל בנק מזרחי טפחות (צילום יחצ-אבשלום ששוני, freepik)

המועצה לצרכנות ביקשה להצטרף כידיד בית המשפט לתביעה ייצוגית נגד בנק מזרחי-טפחות, כך היא הודיעה השבוע. לטענת המועצה, הבנק נוהג להקליט שיחות עם לקוחות, אך מקשה על לקוחות שמבקשים להאזין לשיחות אלה. לדבריהם, החוק בנושא קובע עמלה של כ- 2 אגורות בלבד שלעסק מותר לגבות מצרכן שמבקש להאזין להקלטת שיחה, אך במזרחי-טפחות החליטו לגבות מהלקוחות סכום של 101 שקלים – הגבוה פי 5050 מהמותר.

על פי המועצה "זו אינה שיטה מקרית, ומטרתה לא רק לסחוט כסף מהצרכן אלא בעיקר להרתיע ולהשתיק אותו", זאת כדי להציב חומה כספית בפני "לקוחות שרוצים להוכיח טענות לגבי תנאי עסקאות שהבנק לכאורה הפר ".



 

ככלל ברשות לניירות ערך ממליצים למשקיעים שחושבים שיועצי השקעות נוהגים שלא כראוי, לערוך רישום של התשובות המתקבלות מבעל הרישיון. זה יכול לשמש במידה ויתגלעו מחלוקות או בכדי להגיש תלונה ברשות לניירות ערך במידת הצורך. כמו כן מסבירים שעל יועץ השקעות חלה חובה לקיים רישום של כל פעולת ייעוץ ועסקה שביצע עבור לקוח וכדאי לקבל העתקים של רישומים אלה ולשמור אותם.
 



במועצה לצרכנות אף ביקשו להבהיר כי "האזנה לשיחה טלפונית היא זכות צרכנית יסודית, המאפשרת לצרכן ליישב מחלוקות ", וקראו לצרכנים שנדרשו לשלם עמלה מופקעת :

"פנו אלינו ואנו נשמח לבחון את המקרה ולסייע".
 

מבנק מזרחי טפחות נמסר כי יגיב כמקובל בבית המשפט.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה