משפט

ראש המוסד החזיר את המתנה לפאקר: סוף הפרשה באופק?

על פי דיווח בעיתון הארץ, ראש המוסד לשעבר החזיר את מתנת החתונה של בתו לאיש העסקים ג'יימס פאקר. האם התיק נגדו ייסגר רשמית ומסתמן סוף לפרשה? משרד המשפטים: "טרם התקבלה החלטה" 
מערכת ice |  2
יוסי כהן בראיון לעובדה (צילום קשת 12)
הארץ מדווחים כי ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, החזיר באחרונה לאיש העסקים ג'יימס פאקר את הכסף שקיבל ממנו כשנשא בתפקיד הממלכתי. כשנה לאחר שהפרשה נחשפה, בכירי התביעה הכללית טרם החליטו אם סוגיית הכסף תגיע לכדי חקירה נגד כהן או שאולי התיק ייסגר. 
 
כזכור, בשנה שעברה גילה העיתון כי לפני שש שנים, בעודו מכהן כראש המוסד, קיבל כהן מאיש העסקים האוסטרלי 20 אלף דולר במזומן כמתנה לחתונת בתו. בתגובה רשמית חריגה של המוסד, באמצעות משרד ראש הממשלה, נטען כי כהן אכן העביר דיווח על המתנה מפאקר ליועץ המשפטי לארגון, שהתיר לו לקבל אותה, לפנים משורת הדין. בהחלטה ההיא נכתב: "הסוגיה נבחנה על פי כלל השיקולים הרלוונטיים בהתאם להוראות הדין". 
לפי הארץ, במשרד המשפטים  הגיבו בהפתעה. "אם היועץ המשפטי למוסד אישר לראש הארגון לקבל מתנה בסדר גודל כזה, זה מחייב בדיקה", אמר אז אדם המעורב בפרשה, "ואם המוסד לא אמר את כל האמת ואישור כזה לא ניתן במפורש ובזמן אמת, זה בוודאי דבר שחייב להיבדק". כהן עצמו התייחס לפרשה בריאיון לתוכנית "עובדה". הוא הגדיר את קבלת המתנה כ"טעות בתום לב", והוסיף כי יחזיר לפאקר את הכסף.
הסוגיה הזאת התגלגלה לפתחם של היועץ המשפטי לממשלה היוצא אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עמית איסמן, כשדרישות לרדת לחקר העניין הגיעו לשולחנותיהם. לאחר התלבטות והתחבטויות החליט היועץ המשפטי לשעבר לערב את המשטרה, וזו פתחה בבדיקה שמלווה המחלקה הכלכלית בפרקליטות. לפי מידע שהגיע לידי "הארץ", בחודשים האחרונים נעשו כמה פעולות חקירה בתיק. 
 
בשנת 2013 הכיר ארנון מילצ'ן לג'יימס פאקר את בכירי המערכת הפוליטית, ובהם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בזמן ההוא, עם ההיכרויות החדשות והפוליטיות פאקר תרם מיליון דולר למרכז פרס לחדשנות לבקשת הנשיא המנוח. על פי עדויות בתיק, לבני הזוג נתניהו הוא קנה סיגרים, שמפניה ותכשיטים במאות אלפי שקלים. פאקר גם רכש את הבית הצמוד לזה של ראש הממשלה בקיסריה, בעידודו. לבני משפחת נתניהו היה מפתח לבית, והם נהגו בו כמו בשלהם.
עוד נכתב בהארץ כי לקראת פרישתו של תמיר פרדו מראשות המוסד, הציעפאקר ליוסי כהן הצעה חלומית: לעמוד בראש חברת סייבר שלו ושל מילצ'ן. מלבד שליש ממניות החברה, הובטח לכהן מענק חתימה פנטסטי של כעשרה מיליון דולר.. כהן נענה להצעה, אבל חזר בו כשנתניהו הכריז על מינויו לראש המוסד, בזמן  שפאקר עשה את דרכו לישראל כדי לסגור עניינים בנוגע ל"רכש החדש", ראש המוסד בכבודו ובעצמו. 
כחודש לאחר מכן נישאה בתו של ראש המוסד באירוע שבו העניק לו פאקר את התשורה הנדיבה, בעוד כהן מכהן כנושא משרה ציבורית. מכאן נפתחה הפרשה, התחקיר וכעת הפרשייה מקבלת טוויסט משפטי כאשר כהן מחזיר את כסף המתנה לאיש העסקים פאקר. 
הערכה בקרב הגורמים המוערים היא כי עדות החזרת הכסף לפאקר, שעליה נודע לגורמים במערכת אכיפת החוק, הופכים את האפשרות שהתיק ייסגר לסבירה. עם זאת, ממשרד המשפטים נמסר להארץ: "העניין מצוי בבחינה וטרם התקבלה החלטה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מינוי של מיס פיגי, הבטיח לה נאמנות
    מינוי של מיס פיגי 04/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מעניין מה הוא יודע על מיס פיגי, ובעלה החזיר, חשב שהוא מלך העולם, נואף דתי.
    סגור
  • 1.
    מתנה אפשר להחזיר. מוניטין שרוף? כנראה שלא.
    מיכאל 04/2022/15
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סביר שלא מעט אנשים חושבים שמה שהתגלה ע"י רביב דרוקר בתחקיר 'המקור' בפרשת יוסי כהן, הדיילת ובעלה לשעבר, פוסל אותו מוסרית וערכית מלכהן בכל תפקיד ציבורי.
    סגור