משפט

רשות המסים סיבכה עשרות עסקים: עסקאות האשראי עלו ביוקר

הפרות רבות התגלו בביקורת ניהול ספרים בחולון ובת ים, בין התירוצים שנשמעו: "הייתי בטוח שסליקות אשראי נרשמות אוטומטית בקופה"
מערכת ice |  15
רשות המסים יוצאת למלחמה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מבקרי ניהול ספרים במשרד פקיד שומה חולון של רשות המסים ערכו לאחרונה מבצע בתחום השיפוט של הערים חולון, בת ים ואזור. במהלך המבצע נערכו 70 ביקורות בבתי עסק ועוד 50 ביקורות לאכיפת החוק לצמצום השימוש במזומן.
במסגרת המבצע נמצאו 12 הפרות מסוג אי רישום הכנסות. כך, למשל, בעסק למכירת פרחים ומתנות בחולון נמצא כי כל שוברי האשראי  מיום הביקורת ומימים שקדמו לה לא נרשמו בקופה רושמת או בכל תיעוד שהוא בספרי העסק. סך שוברי האשראי שנסלקו ולא נרשמו היה 15,205 שקל. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו הכנסות אלה בקופה או בספרי העסק, השיב אחד מבעלי העסק כי "הייתי בטוח שזה עובר אוטומטית בקופה".
במסעדה בבת ים מצאו המבקרים יומן שבו נרשמו הזמנות לאירועים פרטיים. מהיומן עלה כי מקדמות בסכום כולל של כ-1,000 שקל, אשר שולמו לבעל המסעדה עבור אירועים פרטיים, לא נרשמו בקופה או בספרי העסק. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו הכנסות אלו, השיב בעל המסעדה כי הוא "יתקן את העניין".
 
בנוסף, נמצאו במבצע 6 הפרות של החוק לצמצום השימוש במזומן, בסכום כולל של כ-160 אלף שקל. למבצע קדם תכנון שכלל מיפוי של העסקים המיועדים לביקורת, על סמך מידע מודיעיני, עבירות קודמות ותוכנית העבודה. כמו כן, קדמו למבצע קניות מקדימות ותצפיות.
מבצע זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.
תגובות לכתבה(15):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    רשות של גנבים
    סמי 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    טפו עלכם
    סגור
  • 13.
    חזקים על חלשים
    מבקר 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חלשים על חזקים. ההון השחור גואה והם מתעסקים עם העסקים הקטנים בהעלמת 1000 שח. שם זה קל וטוב לפרסום. אם היו מקימים פקיד שומה למעלימים גדולים כמו שיש למפעלים גדולים גביית המס תכפיל את עצמה
    סגור
  • 12.
    מעולה למה אני עצמאי משלם מיסים וכל הגנבים עושים שחור
    רפאל 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שקל אין לי שחור מהיום שהקמתי את העסק. יא חארות מי אתם שתעשו שחור
    סגור
  • 11.
    אנחנו לא מתקרבים למשפחות פשע וערבים
    פפקיד שומה 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתם גיבורים על עסקים קטנים שבקושי שורדים .לכו תיפלו על מישפחות הפשע דשא עושים מיליארדים והערים הערביות
    סגור
  • 10.
    חחח כדי לשאת בנטל.... מכיוון ספציפי .. (ל"ת)
    משי 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    עצה תמשיכו להעלים מס
    עידן שדה 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין זה קשור לעסקים המעלימים מיסים. אין זה קשור לעבירות צווארון לבן. האמת לאמיתה היא שזה הסדר עולמי חדש שעובר עכשיו עסק אחר עסק, בית אחר בית, אזרח אחר אזרח, אדם ישר כסרגל ופושע בעל עבירות. הם באים על כולנו. הם רוצים להשתלט לחלוטין ולעקוב אחר כל האוכלוסייה. הם רוצים שליטה מוחלטת בנו, בחשבונות הבנק שלנו, ובכספים שלנו. המטרה היא להשאיר 99.9% מהציבור מתחת לקו העוני. ועל כך נאמר: when law becomes injustice, rebellion must become duty. אז הזהרו ותנסו לשים כסף בצד ליום השחור שיגיע כמו גם אוכל ומי שתייה כי בקרוב המחסור במזון יגיע גם אליכם. כל ההורדות מוצרי מזון לאחרונה מהשוקולד השבוע לבשר חודשיים אחורה, לירקות חצי שנה אחורה ועליית מחירי המזון המטורללת פשוט נועדה להרחיב את מעגל העוני ולקיחת אפשרויות הישרדות מהציבור. ואל תאשימו את העשירים כי גם עליהם באו. ולהם לקחו הרבה יותר ממה שיש לנו הציבור הבינוני שמביא משכורת רגילה. הכל טמון באנשים עם החליפות נותני ההוראות מחוקקי החוקים. אל תבטחו בהם. חוזר ואומר אל תבטחו בפוליטיקאים שלכם. אסון עולה ובא בקרוב. תתכוננו
    סגור
  • 8.
    בערבים אתם לא נוגעים שם כל ההעלמות והפקרות
    אנטי שחיתות 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    למה רשות המיסים לא מתקרבת לערבים שחיים חיי מותרות מלכים שטחים בהפקרות בתי יוקרה רכבי יוקרה שלא קימים בהוליווד. חוות סוסי יוקרה. ומעלימים מס. הכל פרוץ בטיקטוק גם. אבל אתם פחדנים ומקבלים שוחד מהם ולכן רודפים ותופרים מזרחים יהודים.
    סגור
  • 7.
    מוצצי דם ארורים.כל הכסף לשחיתות ולעבאס (ל"ת)
    טיטו 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 6.
    סיבכה עשרות עסקים?
    יהונתן 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדובר האכיפה? מכתבה נשמע כאילו רשות המיסים פעלה באופן לא הגון. זה לא שאני חסיד של רשות המיסים אבל למה לזלזל הקוראים ולתמרן אותנו לכתבה על אכיפה עם כותרת שמרמזת על פעילות מלוכלכת מצד רשות המיסים???
    סגור
  • 5.
    נציג העצמאים
    דרור 04/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין דאגה.אביר חארה הבטיח לדאוג לעצמאים.חחחחחח
    סגור
  • 4.
    גזל
    אזרח 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה המזדיינת הזאת גוזלת את האזרחים בכל מקום שיכולים. בוזזים אותנו בכל מקום שרק אפשר. לא סתם אמרו שמצווה לא לשלם מיסים בארץ הגזלנים
    סגור
  • 3.
    בא נראה אותם עושים מבצע כזה באם אל פחם, לאף אחד אין קו (ל"ת)
    שולמן ישלם 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 2.
    אי אפשר להעלים אשראי
    אמת 04/2022/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    זה נכנס לחשבון החברה שם יש ביקורת של רואה החשבון. בנוסף זה פתוח לרשויות המס משך 10 שנים. חברות האשראי שולחים דוחות של כל מה שנסלק ואלו חייבים להיות מועברים בדוחות לרשויות המס. במקקה הזה אני לגמרי מאמין לבעל העסק.
    סגור
  • לעצמאים אין רואה חשבון
    חד אבחנה 04/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה אתה לא מבין על מה אתה מדבר…
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לרשות המיסים
    אבי 04/2022/24
    הגב לתגובה זו
    3 4
    בואו לחיפה כל המספרות עובדות בשחור כולל אלה שעובדים דרך הבית. פשוטנצריך לעשות סוף לכל אלה שעובדים בשחור
    סגור