משפט

תביעת ענק נוספת נגד שטראוס: האם תשלם מיליארדים ללקוחות?

שטראוס נאלצת להתמודד מול תובענות ייצוגיות נוספות שהוגשו לאישור בבתי המשפטי המחוזיים תל אביב וירושלים, האחת עומדת על סכום של 50 מיליון שקלים, ואילו השנייה תובעת מהחברה עשרות מיליארדים
מערכת ice |  5
אייל דרור מנכ"ל שטראוס (צילום ויקיפדיה, סיוון פרג)
בהמשך לדיווחים בדבר הרחבת הריקול עליו הכריזה החברה וסגירת המפעל ובדבר בקשות לאישור תובענות ייצוגיות שהוגשו כנגד החברה, שטראוס מודיעה הוגשו לבתי המשפט המחוזיים בירושלים ובתל אביב שתי בקשות נוספות לאישור תובענות כייצוגיות העוסקות בנזקים לכאורה שנגרמו בקשר עם גילוי מספר דגימות עם סלמונלה בקו הייצור במפעל השוקולד של החברה בנוף הגליל ובשוקולד המשמש כחומר גלם לייצור מוצרים.
סכום התביעה בבקשה אחת הוא 50 מיליון ש"ח והיא הוגשה גם נגד חברת גלידת שטראוס בע"מ שאינה חלק מקבוצת שטראוס ואילו בקשת האישור הנוספת מציינת סכום כולל של 23.28 מיליארד ש"ח. 
בשלב זה, החברה לומדת את פרטי הבקשות, ולפיכך לא ניתן להעריך את הסיכויים לאישורן כתובענות ייצוגיות, ואם יאושרו, לא ניתן להעריך את סיכויי הצלחתן. עם זאת, מעיון ראשוני, להערכת עו"ד של החברה, סכום התביעה בבקשה לאישור תביעה כייצוגית הנוקבת בסכום של 23.8 מיליארד ש"ח, אינו מבוסס ועל פניו מופרז באופן קיצוני.  
אחרי הריקול המטורף עליו הכריזה, שייזכר אולי כגדול בהיסטוריה בישראל, שטראוס קיבלה אתמול הודעה על תביעת ענק ייצוגית ראשונה בגובה 458 מיליון שקל שהוגשה על ידי שלושה צרכנים שלטענתם חלו בעקבות אכילת כמה מחטיפי החברה.
הייצוגיות נגד שטראוס מגיעה לאחר שמשרד הבריאות מצא סלמונלה גם במוצרים מוגמרים שכבר שווקו לציבור ולא רק בקו מוצרים שטרם יצא לשיווק. תחילה מסרו בחברה כי לא היו ידועים להם על מקרים בהם צרכנים חלו או נפגעו, אלא ששלושת התובעים מצדם טענו כי חוו שלשולים והקאות.
 
בבקשה לתביעה הייצוגית, טענו השלושה כי שטראוס, חברת המזון הגדולה בישראל, "פעלה ברשלנות שכן ידעה על הימצאות חיידק הסלמונלה כבר שבוע בטרם ביצעה את הריקול, במהלך פסח". עוד טענו כי על מנת לא לפגוע בהיקף המכירות, המתינה עד הודעת הריקול, על חשבון בריאותו לכאורה. 
לדבריהם, שטראוס הפרה את חוק ההגנה על בריאות הציבור, הפרה את פקודת בריאות הציבור, כמו גם צו הפיקוח על מצרכים ושירותים, את צו הפיקוח על מצרכים בדבר סחר וייצור מזון, והטעתה את הצרכנים, כאשר לא יידעה אותם על המצאות החיידקים. על פי האומדן של התביעה, מדובר ב-833 אלף צרכנים שנפגעו מהמוצרים נגועי הסלמונלה, כך שאם התביעה תתקבל במלואה יקבלו כ-530 שקל כל אחד.
 
שטראוס מסרה בתגובה לתביעה הראשונה: "נגיב לטענות כאשר כתב התביעה יתקבל".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כל אי צדק רע באותה המידה
    יעקב בן ברוך 05/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגזול עשיר מוסרי בדיוק כמו לגזול עני.
    סגור
  • 4.
    כולם תופסים טראמפ ורוצים להרוויח,יעני כולם משלשלים. (ל"ת)
    מוחמד 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תפסיקו לחרטט
    אביאל 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תפסיקו לקשקש צריך הוכחה לתביעה כזאת מסמכים רפואיים ועוד הוכחות זה סתם תביעה מיותרת
    סגור
  • 2.
    איזה הוא העשיר? השמח בחלקו!
    ביל גייטס 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ב"ה יש לי הרבה ילדים ואני מעושר ומאושר מאוד!!!! ישן טוב בלילה ...
    סגור
  • 1.
    לא נורא תקבלו קצת פחות מהירושה (ל"ת)
    אברהם 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור