משפט

הסוד המשפחתי נחשף: הון שחור

בית המשפט בנצרת בחר לפסוק נגד גרסתו של גבר שטען כי הוא משתכר 15 אלף שקל בחודש, לאור רמת החיים הגבוהה שנחשפה בבית המשפט. בני הזוג החזיקו בבעלותם בית פרטי עם בריכה, שני רכב לקסוס יוקרתיים, ובזבזו של מאות אלפי שקלים על תכשיטים, השופט נדרש לסוגיה
מערכת ice |  5
לקסוס (צילום unsplash)
הסכסוך המשפחתי הגיע לבית המשפט וחשף תיבת פנדורה: האישה תבעה מזונות מבעלה, הגבר מצדו, טען בבית המשפט שהוא מרוויח 15 אלף שקל והוא מועסק כשכיר בחברה משפחתית. 
פסק הדין שניתן לאחרונה בבית משפט לענייני משפחה בנצרת שלל את גרסתו של גבר שטען כי שכרו עומד על 15,000 שקל בחודש. בבית המשפט נחשפה רמת חיים גבוהה הרבה מעל הממוצע ובה בני הזוג מחזיקים בבית פרטי עם בריכה, שני רכבי לקסוס חדשים, הם מעסיקים שלושה עוזרי בית ומוציאים כמאות אלפי שקלים על תכשיטים ומוצרי יוקרה.
 
בית המשפט לא השתכנע מהצהרתו של הבעל וקבע כי שכרו בפועל כפול ואף כולל "הון שחור" שאינו מדווח לשלטונות המס. בדרך כלל בתי המשפט מנסים למצוא הלימה בין ההכנסה בפועל לבין רמת החיים וכשאין הלימה עלולה להיפתח תיבת פנדורה.
לאחר בחינת העובדות, השופט הבין שרמת חיים גבוהה שכזו איננה יכולה להתקיים ממשכורתו הנטענת של הבעל ואף קבע כי "רמת החיים מצביעה על קיומו של 'הון שחור' שלא מדווח לרשויות המס, ועל הנאות כלכליות כאלה ואחרות שהצדדים נהנו מהן באמצעות החברה המשפחתית המעלות באופן משמעותי את הכנסותיו של האיש".
יש לציין כי חקירה מדוקדקת של רמת החיים מובילה לעיתים למינוי מומחה פיננסי שיעלה על מניפולציות פיננסיות לא מדווחות ואת כל זה צריך לקחת בחשבון טרם הכניסה לבית המשפט.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    במקום להתעלק על אזרחים ישרים שכל אגורה שלהם מדווחת עם ה
    מס הכנסה נרדמו בשמרה 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יאללה, בית המשפט עשה לכם את העבודה למה אין כתבה שאתמול בבוקר פשטו על עסקיו?
    סגור
  • 3.
    ועכשיו האשה תקבל חצי מהרכוש והבעל יתבע להחזיר מחלקו
    אל יהוד 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    את כל המס על השחור. מציאות חולה
    סגור
  • 2.
    מעניין
    אני 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הבנתי. האישה דרשה מבעלה מזונות והם נשואים עדיין?
    סגור
  • 1.
    הון שחור
    קלייר 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אתם יודעים כמה מאות אלפי אזרחים, חיים ומנהלים כסף שחור, המדינה גיבורה על עסקים קטנים 100 שקל, 1000 שקל. היא לא מנסה להגיע למיליונים. שלא לדבר על הערבים שבשבילם זו מצווה לדפוק את המדינה, הבידואים עם דמי הסחיטה והסמים. אגב, גם מנהלי הבנקים יכולים למנוע את הכסף השחור, אבל מה להם, נכנס כסף.וזה מה שחשוב.
    סגור
  • חחחח
    אני 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה לא יכול להפקיד בחשבון כסף בלי חשבוניות הבנקים שואלים מאיפה הכסף.
    סגור