משפט

שלב הוכחות במשפט ענבל אור: "מניפולטיבית, מהלך טקטי מחושב"

אתר מאקו פרסם כתבה על חייה החדשים של ענבל אור, בעליה של אור סיטי נדל"ן שפשטה רגל והותירה אחריה נושים רבים שנותרו חסרי כל במאבק משפטי מולה: "החזרה בתשובה והמשבר הנפשי הם מניפולציה על בית המשפט, לא מאמינים לאף מילה שלה"

מערכת ice |  6
ענבל אור (צילום פלאש90)
מה עובר על ענבל אור? תוך כדי משפטה המתנהל בימים אלה בית המשפט, אור מנהלת כיום את קבוצת הטלגרם "פירוק תאגיד מדינת ישראל" והיא פעילה בקבוצות פייסבוק שהמכנה המשותף להן הוא חשדנות כלפי המדינה והממסד. בקטעי וידאו בפייסבוק נראית אור, בכיסוי ראש ושמלה ארוכה, מדברת על שלל תיאוריות קונספירציה. 
בעבר אור הביעה התנגדות לחיסוני הקורונה, הצטרפה לטענות הקונספירציה כי מדובר בניסיון להחדיר שבבים לגופם של אזרחי ישראל ואימצה הנחות לפיהן טכנולוגיית הסלולר 5G משמשת למעקב אחרי אזרחים.
 
בחודש שעבר הגיעה אור להמשך דיון בשלב ההוכחות במשפטה. עדויות מספרות על התנהגות פרועה, איחור לדיונים,  לא פעם נדרשים מאבטחים להתערב, כמו כן היא מבקשת לפסול את השופטת דנה אמיר בתיק בפעם השלישית: "אני לא הנאשמת כאן, מי שנאשם כאן זו מדינת ישראל", אמרה בדיון והוסיפה: "אני מחזיקה כאן מסמכים משפטיים שמעידים על הונאה". בפרוטוקול ציינה השופטת אמיר: "הנאשמת צועקת ומתפרעת באולם, מתקרבת באופן מאיים אל שולחן התביעה, מאבטחי בית המשפט נאלצים לחצוץ ביניהם".
חלק מנושיה של אור התראיינו לכתבה במאקו ואמרו כי מבחינתם סיפור החזרה בתשובה כמניפולציה ומהלך טקטי מחושב: "היא מציגה את עצמה כמשוגעת כדי לצאת מהמשפט, היא אישה חכמה שיודעת שמראית עין של אי-שפיות תוציא אותה מהכלא במידת הצורך, אז היא מעמידה פנים. יש לה עשרות דמויות, אז היא השתמשה פעם בדמות של המשוגעת, פעם בזו של החוזרת בתשובה, פעם בדמות של מתנגדת החיסונים".
חייה של אור ידעו עליות ומורדות. היא נולדה בבאר שבע לפני 45 שנה. בגיל 27, ללא לימודים רלוונטיים או הסמכה מקצועית, היא החלה לארגן קבוצות רכישה והקימה את חברת "אור סיטי נדל"ן". בהתחלה הכול נראה זוהר ומבטיח. היא הצליחה בגדול וניהלה אורח חיים ראוותני של השקות, מכוניות יוקרה, תכשיטים.
 
באפריל 2016, בשיא הצלחתה, נחקרה בחשד להעלמות מס. לאחר המעצר שתפס כותרות חלק מלקוחותיה החלו לטעון כי אור רימתה אותם כשמסרה מצגי שווא ומידע מוטעה בתהליכים שקדמו לחתימתם על הסכמי ההתקשרות עמה. חודשיים לאחר מעצרה הכול החל להתגלגל במדרון. בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי חברת אור סיטי נדל"ן פעלה כהונאת פירמידה, מכיוון שכך הוא הורה על פירוקה.
אור עצמה נחקרה באזהרה במפלג ההונאה של משטרת ישראל בחשד למרמה, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות נוספות. הדירות, המכוניות והתכשיטים שהיו בבעלותה הועמדו למכירה פומבית על ידי מפרק חברות שמינה בית המשפט. כך, האישה שהיה לה הכול נותרה חסרת כל. ביולי 2018 היא הוכרזה אור כפושטת רגל. בשנה שעברה בוטלו הליכי פשיטת הרגל נגד אור, אך חובותיה לנושים נותרו בעינם. בתוך כך, המשפט שמתנהל נגדה הגיע באחרונה לשלב ההוכחות.
על פי הערכת בית המשפט המחוזי, בפרשת ענבל אור נפגעו כ-600 משפחות שהשקיעו בנדל"ן ששיווקה אור והפסידו כסף רב, בחלק מהמקרים מדובר על חסכונות של חיים שלמים של אנשים מיעוטי יכולת שהפקידו את כספם ואיבדו את היקר להם. ספק גדול איך ייגמר המשפט והאם ענבל אור תצא זכאית ותצליח להוכיח את חפותה או שמא תשלם על כל מעשיה המופיעים בכתב האישום, כשמאחורי כל אחד מאנשי קבוצות הרכישה יש פנים ושמות וחלומות על בית שהיה לרגע ואינו עוד. 
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    לכלא מיד ולהרבה שנים. (ל"ת)
    שון 08/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    נו ו...
    פלוני אלמוני 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם זה תאגיד עדיין ענבל גנבה וצריכה להחזיר את כל הכסף. למה היא מנסה להסיט את הפשע שלה? היא מנסה להכשיר שגנבה זה מותר והממסד זה גוף שאסור לשפוט אותה על גנבה למרות שזה מה שבפועל היא עשתה. גנבת? תחזירי עם ריבית והצמדה. לא יכולה? תכנסי לכלא להרבה שנים. אני לא מרחם עליה כפי שהיא לא ריחמה על האנשים שנתנו לה את הכסף והלכה ובזבזה הכל על זבל.
    סגור
  • 4.
    עוד מתחזה
    אזרחית 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אישה רבת פרצופים. פרצוף לכל מצב לפי מה שישרת את האינטרס שלה באותו זמן. מתעתעת בכולם. נקווה שבית המשפט לא ייפול בפח שהיא טומנת לו.
    סגור
  • 3.
    מירמה
    ברברה 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענבל אור,שקרנית תכנית,חסרת בושה!תעשה הכל כדי שיהיה לה כסף,תרמוס ותגנוב כספם של אנשים שהאמינו בה !
    סגור
  • 2.
    0000052749 מספר התאגיד שקורה לעצמו מדינה
    מישהו שיודע 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    0000052749 מספר התאגיד שקורה לעצמו 'מדינת ישראל ונסחר בבורסה האמריקאית. תבדקו אותי
    סגור
  • 1.
    אין פה תאוריות קונספירציה אלה אמת לאמיתה!!!
    אני 05/2022/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכל עם ישראל עוד יווכח לזה!!!!
    סגור