משפט

בתמיכת נפתלי בנט: חוק הדגלים עבר בקריאה טרומית

החוק המבקש לאסור הנפת דגלי פלסטין בשטחי האוניברסיטאות עבר בקריאה טרומית , בתמיכת ראש הממשלה נפתלי בנט. לפיד וחברי סיעתו נעדרו מההצבעה
מערכת ice |  1
מנסור עבאס ונפתלי בנט (צילום יהונתן זינדל, פלאש 90)

החוק שאוסר על הנפת דגל של מדינת אויב במוסדות המתוקצבים על ידי המדינה, עבר היום (רביעי) בקריאה טרומית, בתמיכת ראש הממשלה נפתלי בנט, ו-62 חברי כנסת נוספים, לעומת 15 שהצביעו נגד. בלטו בהיעדרם שר החוץ לפיד וכל חברי סיעת יש עתיד פרט ליו"ר הכנסת מיקי לוי, כך שר הביטחון בני גנץ שמבקר כעת בהודו, לא הצביע.
 


אחרי שחוק הדגל של האופוזיציה שמבקש לאסור הנפת דגל של מדינת אויב או של הרשות הפלסטינית בשטחים בקמפוסים במוסדות המתוקצבים של ישראל עבר בוועדת שרים לחקיקה, הכנסת התכנסה הערב (רביעי) להצבעה על החוק ותמכה בו ברוב של 63 קולות ו-15 שהצביעו נגד.



הצעת החוק של האופוזיציה, מגיעה ברקע מחאה שהתרחשה בשבוע שעבר באישור אוניברסיטת בן גוריון, ובה הונפו דגלי פלסטין בשטחי הקמפוס: "למה הרשינו להניף את דגל פלסטין בקמפוס? חוות הדעת המשפטית של היועץ המשפטי של הממשלה שקיבלנו היא שמותר למפגינים להניף את הדגלים. היועמ"ש נשען על כך שמדובר בדגל של הרשות הפלסטינית, איתה יש לממשלת ישראל הסכמים", מסרו אז בקמפוס.

חברי הרשימה המשותפת התנגדו כצפוי לחוק, בין היתר קרא חבר הכנסת אחמד טיבי לעבר ראש הממשלה: "אתה בזכות ערבי ראש ממשלה. אתה לא מתבייש?".
 

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    האם המערכת בדקה אם באמת נעשתה פניה ליועץ המשפטי?
    אנונימי 06/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעניין מה היתה תגובתו לאור זה שלא פנו אליו בכלל ומה זה אומר על נשיא האוניברסיטה?
    סגור