משפט

בהמלצת השב"כ: העיתונאית האיראנית שקיבלה מקלט בישראל תגורש

נדא אמין, שקיבלה מקלט משר הפנים לשעבר אריה דרעי, תגורש בתוך שנה מהארץ בהמלצתו של השב"כ: "בשנות שהותה נחקרה באשר לקשריה עם גורמי המודיעין האיראני, והמשיכה לקיימם על אף אזהרה מפורשת של גורמי הביטחון"
מערכת ice |  2
נדא אמין (צילום טוויטר)
אחרי שקיבלה מקלט בישראל, העיתונאית האיראנית נדא אמין, התבשרה היום (שני) כי היא מחויבת בתוך שנה לעזוב את הארץ, זאת בהמלצתו של השב"כ. אמין קיבלה מקלט בישראל בתקופתו של שר הפנים הקודם, אריה דרעי, בעקבות סכנת חיים ממשית שארבה לה באיראן אחרי שיצאה נגד המשטר ותמכה בישראל.
"אישרתי לעיתונאית האיראנית נדא אמין, להיכנס לישראל ממניעים הומניטריים. טורקיה רוצה לגרשה לאיראן, שם צפוי לה עונש מוות, משום שכתבה לאתר ישראלי", הודיע אריה דרעי לפני כחמש שנים, כך שההחלטה לגרשה חריגה במיוחד, בטח אחרי שהוועדה שדנה בעתידה החליטה פה אחד להעניק לה מעמד בישראל.
 
נגד אמין נפתחה בעבר חקירה בחשד לקשרים עם גורם מודיעין איראני, שאיתו, לטענת השב"כ, המשיכה להיות בקשר למרות אזהרות שקיבלה. החקירה אמנם נסגרה אך בשב"כ התעקשו בפני השרה איילת שקד שאין להעניק לאמין מעמד.
 
מהשב"כ נמסר בתגובה: "עמדת השירות באשר למתן היתרי כניסה ושהיה לגב' אמין הוצגה בפני הגורמים המתאימים במשרד הפנים, במספר הזדמנויות לאורך השנים. יצוין כי בשנות שהותה, נחקרה הגב' אמין באשר לקשריה עם גורמי המודיעין האיראניים, וזאת לאחר שהמשיכה לקיימם, על אף אזהרה מפורשת של גורמי הביטחון שנמסר לה בעניין זה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היא סוס טרוייאני. להעיף אותה מיד. (ל"ת)
    אני 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • להוציא אותה מכאן
    פרסי 07/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    היא לא אומרת את כל האמת.. היא שמרה על קשר עם אותו סוכן איראני גם אחרי ששבכ הזהירה אותה.. ו הילדה שלה לא מ יהודי....
    סגור