משפט

רופא השיניים רצח את אשתו ברובה ציד באמצע הספארי

לורנס רודולף הרג את אשתו ביאנקה בירייה בעת טיולם בספארי של זמביה ב-2016, כך קבע חבר מושבעים פדרלי בדנוור. הוא הורשע גם בהונאת ביטוח חיים בכ-4.8 מיליון דולר שגרף לאחר מותה. בת זוגו הורשעה בסיוע לרצח לאחר מעשה. הוא טען לחפותו
מערכת ice |  3
רופא השיניים שהורשע ברצח אשתו
רופא השיניים האמריקאי והצייד הנלהב בן ה-67 לורנס (לארי) רודולף נמצא אשם ברצח אשתו ביאנקה בירייה ברובה ציד בספארי האפריקאי שלהם ב-2016 בזמביה, כך קבע חבר מושבעים פדרלי אתמול (שני). הוא גם הורשע בהונאה לאחר שקיבל יותר מ-4.8 מיליון דולר בתשלומי ביטוח חיים לאחר מותה לפני כמעט שש שנים.
רודולף טען לחפותו ואמר שהאקדח כנראה נורה בטעות: "לא הרגתי את אשתי. לא יכולתי לרצוח את אשתי. לא הייתי רוצח את אשתי", אמר רודולף למושבעים כאשר עמד והעיד להגנתו במשפט הפדרלי בדנוור בשבוע שעבר.
חבר המושבעים מצא גם את בת זוגו של רודולף, לורי מילירון, אשמה בהיותה שותפה לאחר מעשה לרצח, שיבוש מהלכי משפט ושתי סעיפי עדות שקר על סמך עדותה בפני חבר המושבעים, לפי משרד המשפטים.
בני הזוג לארי וביאנקה פיניקס חלקו את התשוקה לציד ציד גדול, ונסעו לזמביה שבדרום יבשת אפריקה בספטמבר 2016, כדי שביאנקה תוכל להוסיף נמר לאוסף גביעי החיות שלה. הם נשאו שני רובים לציד: רובה רמינגטון .375 ורובה ציד 12 בראונינג.
שבועיים לאחר מכן, בזמן שביאנקה ארזה לקראת חזרתם של בני הזוג הביתה, היא ספגה ירייה קטלנית מרובה הציד בראונינג בבקתת הציד שלהם בפארק הלאומי קאפו. רודולף אמר לחוקרים ששמע את הירייה עם עלות השחר כשהיה בחדר האמבטיה והאמין שהרובה התפוצץ בטעות כשהיא הניחה אותו בתיק שלו, נכתב במסמכי בית המשפט. הוא אמר לחוקרים שמצא אותה מדממת על הרצפה.
אבל תובעים פדרליים במשפטו של רודולף בדנוור, שם חברות הביטוח ממוקמות, תיארו זאת כפשע בכוונה תחילה. התובעים טענו שרודולף הרג את אשתו מזה 30 שנה עבור כספי ביטוח וכדי להיות עם חברתו מילירון.
 
עורך הדין דיוויד מרקוס טען שללארי רודולף אין מניע כספי להרוג את אשתו. במסמכי בית המשפט הוא ציין כי רודולף מחזיק במרפאת שיניים ליד פיטסבורג בשווי של 10 מיליון דולר. "ברור שאנחנו מאוד מאוכזבים. אנחנו מאמינים בלארי וילדיו", אמרו מרקוס וסנגוריות עמיתיו מרגוט מוס ולורן דויל ל-CNN בהצהרה לאחר פסק הדין ביום שני. "יש הרבה נושאי ערעור ממש חזקים, שנעסוק בהם אחרי שתהיה לנו הזדמנות להתארגן מחדש".
מילירון, שנשפטה לצד רודולף, אמר כי בני הזוג היו במערכת יחסים פתוחה, לפי מסמכי בית המשפט. מילירון ורודולף חיו יחד מ-2017 ועד למעצרו בשנה שעברה, אמר עורך הדין שלה, ג'ון דיל, ל-CNN. "אנחנו מאוכזבים מפסק הדין של חבר המושבעים, אבל זו השיטה שלנו", אמר דיל. "לורי מילירון חפה מפשע ואנחנו נמשיך להילחם כדי לפטור אותה".
במסמכי בית המשפט טענו החוקרים שרודולף העלה חשדות כאשר ביקש לשרוף במהירות את גופת אשתו בזמביה. רודולף קבע שריפה שלושה ימים לאחר מותה, לפי מסמכי בית המשפט. לאחר שדיווח על מותה לשגרירות ארה"ב בבירת זמביה לוסקה, ראש הקונסוליה "אמר ל-FBI שיש לו תחושה רעה לגבי המצב", כתב הסוכן המיוחד של ה-FBI דונלד פיטרסון בתצהיר.
כתוצאה מכך, ראש הקונסוליה ושני פקידי שגרירות נוספים הלכו לבית הלוויות שבו הוחזקה הגופה כדי לצלם ולשמור כל ראיה אפשרית. כשרודולף גילה שפקידי השגרירות צילמו את גופתה של אשתו, הוא היה "נזעם", כתב פיטרסון.
אבל ראיות משפטיות הראו כי הפצעים של המנוחה הגיעו מירייה שנורתה ממרחק של לפחות שני מטרים, על פי תלונה פלילית שהוגשה לבית המשפט הפדרלי. "במרחק זה, יש סיבה להאמין שביאנקה רודולף לא נהרגה בשוגג", נכתב בתלונה.
התובע האמריקני, קול פייגן, בירך על פסיקת חבר המושבעים: "ביאנקה רודולף הייתה ראויה לצדק... אנחנו יכולים רק לקוות שפסק הדין הזה יביא למשפחתה קצת שלווה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קארמה
    רוית 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלושה רוצחים בדם קר קיבלו את עונשם
    סגור
  • 2.
    שימותו כל הצידיים אמן
    שונאת ציידים 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנשים רעים, נבלות, אמן וכלם ימותו בדרך לציד!! מהראשון עד האחרון בעולם
    סגור
  • 1.
    איזה מניאק.גם בגלל שהוא צד בעל חיים כזה יפה!!! (ל"ת)
    גיילס 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור