משפט

האחים חג'ג' הפסידו למס הכנסה: אלו הסכומים שישלמו

בימ"ש המחוזי ירושלים, בראשות השופט אביגדור דורות קבע פס"ד בעניין מחלוקת בין מס הכנסה לבין חברה שנרכשה ע"י קבוצת חג'ג' בהכרה בהפסדים צבורים 
מערכת ice |  1
צחי ועידו חג'ג' (צילום טל ציקורל)
בפסק הדין שניתן היום (חמישי) בתיק בו ערער מלון רג'נסי ירושלים בע"מ נגד פקיד שומה ירושלים 1, קבע השופט אביגדור דורות בבית המשפט המחוזי בירושלים, כי הערעור של החברה שנרכשה על ידי האחים חג'ג' בהכרה בהפסדים צבורים לא התקבלה.
מדובר במחלוקת בין מס הכנסה לחברה שנרכשה על ידי קבוצת חג'ג', בנוגע להכרה בהפסדים צבורים של אותה חברה בסך של 233 מיליון שקל המהווים חיסכון מס בסדר גודל של כ-50 מיליון שקל בסך הכל.
 
כזכור, קבוצת חג'ג' רכשה שלד בורסאי שהיו בו בעיקר הפסדים צבורים וטענה כי מטרת הרכישה הייתה לצקת לתוך החברה פעילות מלונאית. השופט דורות ציין: "העובדה שהמערערת לא מצאה לנכון להתחשב במסגרת דוחותיה הכספיים בהפסדים הצבורים ורשמה הפרשות להוצאות מיסים שוטפים על כלל הכנסתה החייבת במס, ולא מצאה לדווח על קיזוז הפסדים צבורים כלשהם מביא למסקנה כי המערערת פעלה באופן דו קוטבי".
"המדובר בכך שהמצהיר מטעם הנתבעת טען כי הדברים נעשו "מטעמי שמרנות" אלא שהמשיב הוכיח כי רו"ח שליווה את הקבוצה ייעץ לדירקטוריון החברה שאין אפשרות לקבל את קיזוז ההפסדים המבוקש, ואילו הקבוצה, לא מצאה לנכון לפעול לקבל בקשר לכך רולינג מוקדם והגישה את דוחותיה למס הכנסה כפי שהוגשו בסופו של דבר".
לסיום קבע: "שוכנעתי כי התנהלות המערערת עולה כדי "רשלנות". משקלם המצטבר של הנתונים מביא למסקנה כי משנקבע שמדובר בעסקה מלאכותית ומטרתה העיקרית הייתה הפחתת מס בלתי ראויה, הדבר מטה את הכף לחובתה. אשר על כן, אין מקום  להתערב בהחלטת המשיב לחייב את המערערת בקנס גירעון".
והוסיף: "שלד הבורסאי עמד טעם פיסקאלי משמעותי שגילם למערערת פוטנציאל חיסכון מס משמעותי. בהמשך לכך, לא הוכח כי עמדו בנסיבות העניין טעמים מסחריים יסודיים שמשקלם עולה או שווה לטעם הפיסקאלי שהוכח. לאור כל האמור לעיל, הערעור נדחה בזאת. המערערת תשלם למשיב הוצאות ושכר טרחת עו"ד בסכום כולל של 45,000 שקל וזאת תוך 45 ימים מהיום. לאחר מכן, יתווספו לסכום החיוב הפרשי הצמדה וריבית כחוק, עד למועד התשלום בפועל".
תגובת קבוצת חג׳ג׳ לפסק הדין: "מדובר בסוגייה מורכבת, מבחינה מיסויית ומשפטית. החברה תלמד את פסק הדין ותשקול האם להגיש ערעור. אין להחלטה כל השפעה על הדו״חות הכספיים של החברה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שזה
    ברור 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיטת מצליח
    סגור