משפט

חברת הסלולר הסתבכה בענק: תאלץ לפצות לקוחות במיליונים?

חברת הסלולר וויקום שנכנסה לשוק הישראלי לראשונה ב-2018, סופגת תביעה במיליוני שקלים, בטענה כי הפרה את סעיף 30 לחוק התקשורת
מערכת ice | 
חסימה טלפון (צילום freepik)
התביעה שהוגשה על ידי עורכי הדין תום שנפ ואוהד שמילוביץ, מציגה מקרה בה הפרה חברת שירותי הסלולר "וויקום" את אחד מסעיפים חוק התקשורת, וזאת מיום כניסתה לשוק הסלולר בישראל.
מדובר בסעיף המחייב חברות שמעוניינות לשלוח הודעות פרסומיות לקבל אישור מטעם הלקוח כי הוא מעוניין בתוכן הפרסומי שלה. במקרים שהוצגו בתביעה עולה כי ייתכן והחברה הפרה את הסעיף, לאחר שלקוח שעזב את שירותיה וביקש להיחסם גם מקבלת המסרים, סבל במשך תקופה ארוכה מטענות שונות של נציגי השירות באשר לאופי ההודעות. 
בכתב התביעה צוטט הלקוח, "גם כאשר ביקשתי מהנציגה לחסום אותי מקבל דברי פרסומת מהחברה, השיבה הנציגה כי אין ביכולתה לעשות כן. ואזכיר, כבר קודם לכן טענה הנציגה כי אין ביכולתה לבדוק אם אני מוגדר כמי שנתן את הסכמתו המפורשת לקבלת דברי פרסומת מטעם החברה". 
התביעה מבקשת פיצוי של 12.5 מיליון שקלים עבור הקבוצה המיוצגת שהגדרתה: "כל אדם שקיבל מהמשיבה ו/או מי מטעמה, בשבע השנים האחרונות או מיום כניסתה של המשיבה לשוק הסלולר דבר פרסומת בניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת )בזק ושידורים(, תשמ''ב – 1982 ,וכתוצאה מכך נגרם להם נזק".
תגובת עורכי הדין תום שנפ ואוהד שמילוביץ: "משרדנו קיבל פניות ממספר לקוחות בקשר לדברי פרסומת שנשלחו על ידי החברה בניגוד להוראות הדין. במסגרת המענה לפנייה המקדימה טענה החברה כי דברי הפרסומת נשלחו על ידי חברה מטעמה באופן שגוי (לכאורה) ולא על ידי החברה עצמה אולם זמן קצר לאחר מכן התקבל דבר פרסומת נוסף מהחברה.
 
"משיחה שערך אחד המבקשים עם נציגת החברה, התברר כי החברה פתחה בקמפיין מכירות חדש ובמסגרתו בחרה לשלוח דברי פרסומת לכל לקוחותיה לשעבר, באופן פסול, ללא הסכמתם של הנמענים ובניגוד להוראות חוק התקשורת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה