משפט

נפלה בעת ריצה לממ"ד ותוכר כנפגעת פעולות איבה

תושבת אשדוד שנפלה בעת ריצה לממ"ד במהלך אזעקה במבצע "שומר חומות" תוכר כנפגעת פעולות איבה. בתחילה, ביטוח לאומי דחה את תביעתה, אך ערעורה התקבל
מערכת ice | 
הנפילה באשדוד (צילום פלאש 90)
במהלך מבצע "שומר חומות" תושבת אשדוד נפגעה בברכה במהלך ריצה לממ"ד ותוכר כנפגעת פעולות איבה. תביעתה המקורית בביטוח לאומי נדחתה מכיוון שבתאריך עליו דיווחה לא היו אזעקות באזור מגוריה, אך ועדת ערר השתכנעה שמדובר היה בטעות בתאריך.
בתביעתה לביטוח לאומי, שהוגשה בנובמבר 2021, טענה האישה כי התאריך בו נפלה ונחבלה בברכה הימנית היה ה-20.5.21 בין השעות 1:00 ל-2:00 בלילה, אך כאשר בביטוח לאומי בדקו את רישומי פיקוד העורף הם החליטו לדחות את התביעה. לטענתם, על פי הרישומים, האזעקה האחרונה באותו הלילה הייתה בשעה 21:02.
 
התובעת לא ויתרה והחליטה לערר על החלטת הביטוח הלאומי. ועדת הערר שבבית המשפט המחוזי בתל אביב, בראשות השופטת (בדימוס) זהבה אגי, ציינה כי "קיימת אי בהירות רבה לגבי המועד שבו נפגעה העוררת".
הוועדה קיבלה לידיה את המסמכים הרפואיים של התובעת ובעקבותיהם החליטה לקבל את גרסת התובעת. לטענת הוועדה, ברישומים הרפואיים מצוינים שני ביקורים אצל אורתופד. הראשון, ב-26.5.21 בו התובעת התלוננה על "חבלה לברך ימין לפני שבוע בדרך לממ"ד" ורישום נוסף מיולי 2021 נכתב שנפלה "לפני כחודשיים במהלך האזעקות...".
על פי אתר פסקדין, תיעודים אלה הספיקו לחברי הוועדה הרפואית על מה מנת להכיר בתובעת כנפגעת פעולות איבה והביטוח הלאומי חויב בהוצאותיה בסך של 2500 שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה