משפט

דורון ברזילי בריאיון: "הלשכה תהיה חלק מהשיחות בבית הנשיא"

לעו"ד דורון ברזילי, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר ומתמודד לראשות הלשכה היום - בטן מלאה על המעמד של הלשכה מול הממסד המשפטי ועל הפוליטיקה שלדבריו חדרה לשורות. בראיון ל-ice הוא אומר: "אפעל להוצאת הפוליטיזציה כך שהטיפול בתלונות יהיה מקצועי יעיל ושקוף"
דוד זולדן | 
עו"ד דורון ברזילי (צילום shutterstock, סטודיו תומאס)
מתחמם המרוץ על ראשות לשכת עורכי הדין והפעם מקבלת ההתמודדות משמעות נוספת אל מול הרפורמה המשפטית המתגבשת. עו"ד דורון ברזילי המתמודד שוב לתפקיד יו"ר הלשכה אומר בראיון ל-ice כי: "מערכת המשפט בישראל חייבת להיות שקופה יותר ויעילה יותר, אין ספק שמצד אחד צריכים לתגבר את מספר השופטים אך מצד שני, חייבים לייעל את אופן ההליכים המשפטיים המתנהלים באולמות בתי המשפט". 
אילו כללי אתיקה היית משנה?
"בכללי האתיקה קיימים מספר פרמטרים אשר אינם מותאמים למציאות שבה אנו חיים כיום לדוגמא, כללי הפרסום שנכתבו בזמן שהתחום הדיגיטלי והאינטרנטי עדיין לא תפס מקום משמעותי בחיינו כמו היום. בנוסף, צריך לקבוע כי כל תלונה בוועדת האתיקה תישא אגרה על הגשת התלונה והדבר ימנע הרבה מאוד תלונות שווא כפי שהמצב כיום. כמו כן, אפעל להוצאת הפוליטיזציה כך שהטיפול בתלונות יהיה מקצועי יעיל ושקוף".
האם תדרוש לפתוח את המאגרים המשפטיים?
"עם היבחרי לתפקיד זה אחד הדברים הראשונים שאפעל למענם, אין כל סיבה שציבור עורכי הדין יאלץ לשלם אלפי שקלים לכל תוכנה משפטית ובכוונתי, כפי שעשיתי בזמן כהונתי כראש לשכה לתת את האפשרות לכניסה חינם למאגרים כמו אתר "פסק דין" ולהפחית את התשלום עבור מאגרים אחרים באופן ניכר. בסופו של דבר עורכי הדין בישראל צריכים לקבל תמורה פי כמה וכמה מתשלום דמי החבר אותו הם משלמים מדי שנה.
יש טענות שמערכת המשפט בישראל נוהגת כמו קבוצה סגורה בשיטת "חבר מביא חבר". האם לדעתך צריך לשנות את השיטה? 
"מערכת המשפט בישראל חייבת להיות שקופה יותר ויעילה יותר, אין ספק שמצד אחד צריכים לתגבר את מספר השופטים אך מצד שני, חייבים לייעל את אופן ההליכים המשפטיים המתנהלים באולמות בתי המשפט. אחד הכלים להחזיר את אמון הציבור במערכת המשפט הוא משוב השופטים כפי שעשיתי בזמן שכיהנתי כראש לשכת עורכי הדין ובכוונתי, כחלק מהליכי הייעול להחזיר שוב את משוב השופטים".
האם אתה תומך ברפורמה המשפטית? 
"אין ספק שצריך לעשות שינוי במערכת המשפט, יחד עם זאת אני תומך שהשינויים יעשו בהסכמה רחבה ככל שניתן. מיד עם היבחרי לתפקיד ב-20 ליוני אפעל לכך שלשכת עורכי הדין תהיה חלק מהשיחות שנערכות בבית הנשיא, אני בטוח שאדע לייצר תקשורת טובה ויעילה עם שר המשפטים וגורמי מערכת המשפט. כרגע המצב בו לשכת עורכי הדין מנודה ולא קיימת כלל אצל מקבלי ההחלטות ושר המשפטים היא תוצאה של התנהלותו חסרת האחריות של עו"ד עמית בכר והיא חייבת להיפסק".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה