משפט

סכסוך הגירושים הגיע לבית המשפט: זאת הפסקה החריגה שהתקבלה

אם דרשה לשנות את הסדרי השהות שנקבעו בהסכם הגירושין, כך שבנותיה תשארנה איתה בנתניה לאורך כל המלחמה. הסיבה: הממ"ד בבית האב בבאר שבע קטן מדי. בית הדין קבע כי מדובר בטענה אבסורדית. עו"ד דלית יניב מסר: "לא ניתן לסכל את קיומם של זמני השהות, שני ההורים עושים הכל לשמור על שלום הילדים"
מערכת ice | 
גירושים (צילום unsplash, freepik)
בית הדין האזורי בבאר שבע דחה בקשתה של אם שדרשה לשנות את הסדרי השהות שנקבעו בהסכם הגירושין, כך שבנותיה יישארו איתה בנתניה בכל מהלך מלחמת חרבות ברזל ולא ישהו אצל האב בבאר שבע. זאת, בטענה כי הממ"ד קטן מדי. בית הדין קבע כי מדובר בטענה אבסורדית.
לדברי האב, החל מסיום חג שמחת תורה, עת פרצה מלחמת חרבות ברזל, גרושתו מסרבת לאפשר את קיום זמני השהות שלהם עם שתי בנותיהם כפי שנקבע בהסכם הגירושים, זאת משום שהיא מתגוררת בעיר נתניה והוא בבאר שבע. זאת בטענה כי היא מודעת לכך שבבית האב ישנו ממ"ד, אולם הממ"ד קטן ממדים והצפיפות בו עלולה לגרום לטראומה לקטינות, לדבריה. כיון שכך היא מבקשת שזמני השהות יתקיימו בעיר באר שבע רק בתום המלחמה. 
 
עוד טענה האם כי אמנם הסכם הגירושין אושר בבית הדין, אך בית הדין לא קנה סמכות לעניין החזקת הילדים, זאת משום שעניין החזקת הילדים לא נכרך בתביעת הגירושין, אלא נתבע כעת. קניית הסמכות אחר גירושין דורשת הסכמת הצדדים, דבר שאינו מקובל עליה, ולכן יש להידרש לעניין במסגרת בית המשפט לענייני משפחה.

עו"ד דלית יניב מסר (צילום: סם יצחקוב)
טענות האם נדחו על הסף בבית הדין, שקבע כי ראשית, הילדים אינם קניינה של האם ואין היא רשאית לעשות בהם כרצונה. שנית, האב רשאי לקיים את זמני השהות בביתו כל עוד שהוא סבור שזו טובת הילדים וכל עוד אין כאן הפרה של הנחיות פיקוד העורף. כמו כן טענתה כי הממ"ד בבית האב קטן הינה אבסורדית, ודי בכך שהקטינים מוגנים.
עו"ד דלית יניב מסר, מומחית לדיני משפחה, מסבירה כי "מדובר בפסיקה ראויה, המשקפת את הלך הרוח השורר הן בבתי המשפט והן בבתי הדין הרבניים, לפיו לא ניתן לסכל את קיומם של זמני השהות 'בחסות' המלחמה. המסר ברור: שני ההורים עושים הכל על מנת לשמור על שלומם וביטחונם של הילדים בזמן שהותם עם כל אחד מהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה