משפט

3 מיליארד דולר: תביעת הונאת הקריפטו הגדולה מעלה הילוך

עד שתיכנס רגולציה מסודרת לתחום המטבעות הדיגיטליים, הוא ימשיך להתאפיין בין היתר גם בהונאות וגניבות חסרות תקדים. למרות האזהרות, משתמשים רבים ממשיכים ליפול קורבן, אבל תובעת אחת מארה''ב מנסה לשים לזה סוף, כשהיא משלשת את התביעה שלה כנגד הנוכלים ולא מוותרת

מערכת ice | 
השקעות קריפטו (צילום shutterstock)
התובעת הכללית של ניו-יורק, לטיטיה ג'יימס, הרחיבה ביום שישי (אתמול), את תביעתה נגד "Digital Currency Group" ונאשמים אחרים בהונאת הקריפטו והגדילה את סכום התביעה ליותר מ-3 מיליארד דולר. ג'יימס תבעה באוקטובר את ה-"DGS" ואת ה-"Gemini Trust", המנוהלת על ידי האחים התאומים קמרון וטיילר וינקלבוקס.
התובעת טענה שהאחים גרמו ליותר ממיליארד דולר של הפסדים על ידי הטעיית משקיעים לגבי תוכנית ה-"Gemini Earn" שלהם, המאפשרת ללקוחות להלוות נכסי קריפטו בתמורה לתשואה גבוהה.
היועץ המשפטי לממשלה טען לגבי ההונאה כי התברר שככל שיותר משקיעים השקיעו בתוכנית, כך נכנס הכסף ישירות לכיסם של המנכ''לים והתרמית התגלתה כשגילו שכספם של המשקיעים בכלל אינו בטוח. "רוב המשקיעים היו לקוחות קמעונאיים, כולל כירופרקט שהשקיע 2 מיליון דולר של ביטקוין", כך נכתב באחת מהתלונות.
ג'יימס מבקשת פיצוי של יותר מ-3 מיליארד דולר עבור יותר מ-230,000 המשקיעים שלטענתה הונו. "התוכנית הבלתי חוקית הזו של מטבעות קריפטוגרפיים וההפסדים הפיננסיים הנוראיים שספגו אנשים אמיתיים - הם עוד תזכורת מדוע יש צורך בתקנות חזקות יותר בתחום מטבעות קריפטוגרפיים כדי להגן על כל המשקיעים", הצהירה ג'יימס.
"DCG" הגיבו לטענה כי התביעה של ג'יימס "חסרת בסיס" ושהם מצפים לנצח בבית המשפט. עוד כתבו בהצהרה "תמיד ניהלנו את העסקים באופן חוקי וביושרה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה