בארץ

סאגת נתניהו-ביידן מחריפה: "ישראל היא לא מדינת חסות של ארה״ב"

לאחר שנשיא ארה"ב מתח ביקורת על נתניהו, ראש הממשלה עקץ את ביידן בוועידת איפא"ק. רה"מ נתניהו: "אתה לא יכול להגיד שאתה תומך במטרה של ישראל להשמיד את חמאס, ולאחר מכן להתנגד לישראל". לאחר דו"ח המודיעין בארה"ב, תגובת הגורם המדיני הבכיר נחשפת
מערכת ice |  1
ג'ו ביידן, בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ אריה לייב אברמס, יונתן זינדל)
לאחר שנשיא ארה"ב מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה וציין כי "אי אפשר שימותו עוד 30 אלף פלסטינים במלחמה", נתניהו לא נשאר חייב לדבריו ובוועידת איפא"ק החליט לבקר את ג'ו ביידן. 
היום (שלישי) התקיימה ועידת איפא"ק, במהלך נאומו עקץ רה"מ נתניהו את נשיא ארה"ב בשל מתיחת הביקורת שביצע בריאיון לרשת MSNBC האמריקנית.  "לחברים שלנו בקהילה הבינלאומית אני אומר: אי אפשר לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה, ואז להתנגד לישראל כשהיא מממשת את הזכות הזו".
לצד דברים אלו, המשיך נתניהו למתוח ביקורת נגד דבריו של ביידן ואמר: "אתה לא יכול להגיד שאתה תומך במטרה של ישראל להשמיד את חמאס, ולאחר מכן להתנגד לישראל כאשר היא נוקטת בפעולות הנדרשות להשגת מטרה זו".
כזכור, בריאיון לרשת MSNBC, ביידן מתח ביקורת חריפה על אופן ההתנהלות של רה"מ נתניהו ואמר: "לישראל יש את הזכות להגן על עצמה נגד חמאס, אבל בעיני, ראש הממשלה בנימין נתניהו יותר פוגע בישראל, משעוזר לה, כשהוא לא פועל להפחתת מקרי המוות של האזרחים בעזה, ואני חושב שזו טעות, לכן אני רוצה לראות הפסקת אש, שבה יהיה שחרור של חטופים בתמורה להפוגה של שישה שבועות". 
רה"מ נתניהו לא שכח את אותן האמירות של ביידן מאותו ריאיון והמשיך לעקוץ אותו בוועידת איפא"ק: "אתה לא יכול להגיד שאתה מתנגד לאסטרטגיה של חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי, ואז להאשים את ישראל בקורבנות האזרחיים שהם תוצאה של האסטרטגיה הזו של חמאס".
לצד העימותים הרבים המתרחשים בין ביידן לנתניהו, מתמודד ראש הממשלה עם דו"ח המודיעים האמריקני אשר ציין כי "חוסר האמון ביכולתו של נתניהו למשול העצים והתרחב בציבור יותר מכפי שהיה לפני המלחמה. אנו צופים הפגנות גדולות יותר בדרישה להתפטרותו ולקיום בחירות חדשות. ממשלה שונה ומתונה יותר היא תרחיש אפשרי בהחלט".
בעקבות כך, מסר גורם מדיני בכיר: "מי שבוחר את ראש ממשלת ישראל הם אזרחי ישראל ולא אף אחד אחר. ישראל היא לא מדינת חסות של ארה״ב אלא מדינה עצמאית ודמוקרטית שאזרחיה הם אלה שבוחרים את הממשלה. אנחנו מצפים מידידנו לפעול להפיל את שלטון הטרור של החמאס ולא את הממשלה הנבחרת בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    צודק יש גבול.נראה שבין וחבורתו לא רוצים להפיל את חמאסו
    חי 03/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא פלא למה חמאס לא משחררים חטופים.רואים אמריקה בעדם
    סגור