בארץ

הרשימה המלאה: שר החינוך הכריע - אלו הזוכים בפרס ישראל

טקס פרס ישראל ייערך בשדרות במהלך יום העצמאות. ברשימת הזוכים יכלל גם היזם אייל ולדמן, שיזכה בפרס בקטגוריה של יזמות וחדשנות טכנולוגית. הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף ברשימה. משה ליאון מחה על העתקת הטקס לשדרות: "החלטה מוטעית, שוברת את מסורת הטקסים והאירועים הממלכתיים"
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, חיים גולדברג)
תמה ונשלמה הסאגה? שר החינוך יואב קיש הודיע אמש (חמישי) כי טקס פרס ישראל ייערך השנה בשדרות במהלך יום העצמאות, ופרסם את רשימת הזוכים המלאה. פרס ישראל בחקר הפסיכולוגיה יוענק לפרופ' גרשון בן שחר; פרס ישראל בחקר מדעי החיים יוענק לפרופ' חגי ברגמן; פרס ישראל ביזמות וחדשנות טכנולוגית יוענק למר איל וולדמן.
פרס ישראל בספרות תורנית ומשפט עברי יוענק לראשון לציון הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף; פרס ישראל בחקר המתמטיקה, מדעי המחשב, הנדסת מחשבים יוענק לפרופ' ויטלי מילמן; ופרס ישראל בחקר הכלכלה, חקר הסטטיסטיקה יוענק לפרופ' יעקב ריטוב. ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיב להחלטה לקיים את הטקס בשדרות, בניגוד לשנים הקודמות שבהן הטקס נערך בירושלים.
 
"ההחלטה בדבר הענקת פרס ישראל בשדרות ולא בירושלים היא מוטעית ושוברת את מסורת הטקסים והאירועים הממלכתיים בירושלים", אמר ליאון. "לב כולנו עם תושבי הדרום והצפון, אולם חשוב להקפיד ולערוך את כל האירועים הלאומיים והממלכתיים בבירת ישראל". ממשרד החינוך נמסר כי "שר החינוך מודיע כי טקס פרס ישראל ייערך השנה, יום העצמאות ה-76 למדינה והראשון לאחר טבח ה-7 באוקטובר, בעוטף, יחד עם תושביה היקרים של שדרות, בעיר שדרות".
 
"בעקבות המלחמה החליט שר החינוך כי פרס ישראל ייערך השנה בסימן תקומה, גבורה אזרחית וערבות הדדית, תוך הוקרה מיוחדת לאזרחים הישראלים שהפגינו גבורת רוח יוצאת דופן ותרמו תרומה משמעותית לתקומה מהשבר הנורא שפקד אותנו. בנוסף לשלושת פרסי התקומה, יוענקו השנה שני פרסי מפעל חיים ותשעה פרסים בקטגוריות מקצועיות נוספות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה