בארץ

משפחות החטופים ליועצת המשפטית לממשלה: "איבדנו אמון בנתניהו"

המאבק של משפחות חטופים לחזרתם של יקיריהם הביתה משבי החמאס עולה שלב. במכתב שיגרו ליועצת המשפטית לממשלה, יצאו בטענה כי: חשש שנתניהו מונע עסקה לשחרור חטופים מתוך אינטרס אישי בדחיית משפטו הפלילי ובהישרדות פוליטית
מערכת ice |  3
בנימין נתניהו, גלי בהרב מיארה (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
עליית מדרגה נוספת במאבק של משפחות החטופים. בצעד חריג, 40 נציגים ממשפחות חטופים שיגרו הערב (שבת) מכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. במכתב, הם יצאו בדרישה לבחון מחדש את כשירותו של ראש הממשלה בניהול המשא ומתן להחזרת החטופים.
הדרישה מבוססת על טענתם שישנו חשד סביר לניגוד עניינים מובהק בין אחריותו הציבורית לשחרור החטופים, לבין האינטרסים האישיים בנוגע לדחיית משפטו והישרדותו הפוליטית.
 
"לאחר קרוב לשישה חודשים בהם לא הפסקנו לבקש את אהובינו בבית, איבדנו את האמון בכשירותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבצע את תפקידו", כותבות המשפחות בפנייה.
במכתב ששיגרו המשפחות ליועצת בהרב מיארה, הן כותבות, כי שורה של מומחי בטחון שאיתם התייעצו קבעו כי נתניהו מונע מזה 4 חודשים כל היתכנות לעסקת חטופים, ופועל בכך בניגוד לעמדתם של ראשי מערכת הבטחון. בהתאם לכך, המשפחות כותבות כי הגיעו למסקנה שנתניהו הוא כעת המכשול לעסקה בצד הישראלי.
משפחות החטופים מדגישות את הצורך המיידי לבחון האם קיים חשש סביר לניגוד עניינים בהתנהלות נתניהו, וזאת על רקע עתירה בנושא שהוגשה לאחרונה לבג"ץ ועומדת בימים אלו בפני שופט בית המשפט העליון עופר גרוסקופף. אם תוצאות בחינתה תהיה חיובית, המשפחות מבקשות מהיועצת המשפטית לממשלה לחוות דעתה בדבר הדרך המשפטית הנדרשת לשם מניעת החשש לניגוד עניינים בתפקיד ראש הממשלה".
מתוך מכתב המשפחות: ״כעת, כאשר המדינה נמצאת במצב חירום מתמשך, אנו דורשות כי בטחון אזרחי ואזרחיות ישראל ינוהל תחת ידיים נקיות מרבב ומשיקולים ענייניים בלבד, וללא כל חשש לשקילת שיקולים אישיים של ראש הממשלה הנוגעים למשפטו הפלילי ולהישרדותו הפוליטית. נבקש כי כיועצת המשפטית לממשלה תפעלי בדחיפות עליונה וללא כל דיחוי נוסף, שכן לחטופים ולחטופות, אזרחי המדינה הכלואים בעזה אין זמן, וחייהם תלויים בנבחרי הציבור אשר מחויבים לפעול ללא רבב ואך ורק על פי האינטרס הציבורי. רק באמצעות השבת החטופים המדינה תוכל להשתקם. זוהי החובה העליונה כדי להבטיח את תחילת הריפוי ושיקום החוסן הלאומי״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    האיש לא כשר כבר משמזן וזה שהוא יושב בממשלה זה כשל. (ל"ת)
    מרטינה 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    ניגוד ענינים.
    אלון 05/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עם הכאב על החטופים עדיין לטעון לניגוד ענינים , הרי אתם ומכתב שלכם כולו ניגוד ענינים, הרי אתם מייצגים צד אחד בלבד, מה עם משפחות שכולות ופצועי צה"ל ויתרה מכך אתם רק 40 משפחות מתוך 133 מיעוט קטן ואתם מבקשים לכפות את דעתכם על כולם ועוד בכוחניות .
    סגור
  • 1.
    חצופים
    א 04/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי זה מעניין מה 13 אנשים חושבים מה נראה לכם שאתם משפחת המלוכה מי אתם בכלל אם אתם כל כך להוטים לשחרר את החטופים שלכם משלום עכשיו במקום מסע פרסום עצמי נרקיסיסטי על חשבונם לכאורה אז תכנסו לעזה תציעו את עצמכם את הכסף והבתים שלכם תתנו הכל בשביל להחזיר אותם ותעזבו אותנו בשקט כי אתם משניאים את עצמכם על כל הציבור
    סגור