בארץ

עסקת החטופים תאושר על ידי חמאס? "תשובה תוך 48 שעות"

למרות המגעים המתמשכים בין הצדדים, ארגון הטרור טוען כי העמדה הישראלית היא חסרת פשרות. אולם על פי הצהרתה של התנועה, ההנהגה בוחנת את הסעיפים שהוגשו. המתווכות ובראשן מצרים, ממשיכות להפעיל לחץ אדיר על סינוואר מאחורי הקלעים. אלו שלבי העסקה שנמצאים על השולחן
מערכת ice | 
הפגנות למען החזרת החטופים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חמאס פרסם הלילה (בין שני לשלישי) הודעה רשמית ובה התייחס לעסקת החטופים. על פי חמאס: "עדיין בוחנים את ההצעה הישראלית ויחזירו תשובה למתווכים". ארגון הטרור הדגיש כי ההצעה לא עמדה בדרישות של הפלסטינים וטענו כי העמדה הישראלית היא "בלתי מתפשרת".
חמאס עוד הוסיף: "אף שהעמדה הישראלית נותרה עיקשת ולא נענתה לאף אחת מדרישות עמנו וההתנגדות, הנהגת התנועה בוחנת את ההצעה שהוגשה ותודיע למתווכות על תשובתה לכשתסיים". על פי דיווח N12 בירושלים ישנה הערכה כי עד הערב (שלישי) נדע לומר אם מנהיג ארגון הטרור ברצועה, יחיא סינוואר יסכים להגיע לעסקה. בינתיים אין תשובה סופית מחמאס להצעה שהוגשה על ידי האמריקנים ומצרים. 
 
זאת חרף כברת הדרך שישראל הלכה בנושא חזרת העקורים לצפון הרצועה, עד כדי כך שההצעה שהוגשה לחמאס מעמידה את הארגון בפני דילמה. כאשר המתווכות שבראשן מצרים, מפעילות לחץ אדיר על סינוואר וחמאס מאחורי הקלעים.
מחמוד מרדאוי, בכיר חמאס, הבהיר לרשת קודס כי חמאס דוחה את ההצעה האמריקנית האחרונה. "היא לא מתייחסת בשום אופן לדרישותינו" הוא עוד מוסיף כי "כל עוד אין נסיגה כוללת של צה"ל מעזה, הפסקת אש, חזרת העקורים לצפון הרצועה ללא תנאים וסיוע בשיקום הרצועה אין עתיד להשגת הסכם כלשהו"
 
עלי ברכה, בכיר בארגון הטרור חמאס הנמצא בלבנון, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי: "חמאס דחה את העסקה המוצעת". לעומת זאת בכיר אחר בחמאס אמר לערוץ א-שרק הסעודי כי ארגון הטרור בוחן את ההצעה החדשה והתחייב "תשובה תוך 48 שעות".
דרישות חמאס מישראל בשלב הראשון הינם הפסקת אש של שישה שבועות שבזמן זה ישוחררו 42 חטופים ישראלים, זאת בתמורה ל-800 עד 900 אסירים פלסטינים, בהם כלולים 100 שנידונו למאסרי עולם ממושכים. בשלב השני חמאס ישחרר את כל החטופים הישראלים כולל אנשי צבא, אך זאת בתמורה לכמות גדולה של אסירים פלסטינים, שתוסכם בימים הקרובים.
בנוסף חמאס דורש שיוסרו המחסומים של צה"ל שממוקמים בציר החוף, בהם א-רשיד שבמערב הרצועה ובציר סלאח א-דין שבמזרח, כל זאת עם הדרישה שכוחות צה"ל יהיו במרחק של לפחות 500 מטרים מהם, ללא הפרעה או בדיקת העקורים. בשלב האחרון חמאס דורש הפסקת אש מלאה וקבועה הכוללת נסיגה מוחלטת של צה"ל מעזה ומנגנונים להסרת המצור ושיקום הרצועה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה