בארץ

יונה יהב למשרד הפנים: "להנמיך את תשלומי הארנונה"

ראש עיריית חיפה בפניה דחופה אל ח"כ משה ארבל ומנכ"ל המשרד רונן פרץ. במכתבו ביקש אישור מיוחד להנחה לתושבים והקלה בהסדרת החובות הקיימים. האם המדינה תתערב?

מערכת ice | 
יונה יהב (צילום אלעד מלכה. עיבוד תמונה: גביש מדיה)
ראש עיריית חיפה יונה יהב שיגר אמש (שני) מכתב דחוף לשר הפנים ח"כ משה ארבל ומנכ"ל המשרד רונן פרץ. במכתב ביקש שלאור המצב הביטחוני המורכב יאפשר משרד הפנים לרשויות המקומיות לתת הנחה מיוחדת בתשלומי הארנונה. בנוסף, ביקש ראש העיר לאפשר מהלכים שיאפשרו לבעלי חובות קודמים הסדרה נוחה יותר של חובותיהם.
על פי יהב, המצב הקשה שהחל בעקבות המלחמה בעזה והמצב בגבול לבנון מקשה על התושבים להתמודד עם תשלומי הארנונה. בעלי הנכסים והעסקים קורסים תחת הדרישות. "המציאות הקשה בה אנו מצויים כיום, כשמאות ואלפי בתי-אב בחיפה מגויסים למלחמה, ואנו מתבשרים, חדשות לבקרים, על סגירתם של עסקים שלא צלחו את חודשי המלחמה אינה מתורגמת, לדידי, למענה הולם ונדרש למחיר הכלכלי שגובה הלחימה".
 
במכתבו מזכיר יהב את מבצע הגבייה המיוחד שאושר על ידי משרד הפנים בשנת 2017, בו הוא תמך. יהב אף ציטט את נימוקי משרד הפנים להתחלת מבצע הגבייה המיוחד דאז וטוען כי תחת נימוקים דומים יש לאשר את תקנות שעה מיוחדות לתקופת מלחמת חרבות ברזל. יהב נימק את בקשתו: "יש לאמצה לא רק מתוך שיקולים של כדאיות כלכלית" כתב יהב, "אלא בשל שיקולים שחשיבותם רבה יותר בעת הזו, ובראשם הצורך - ולדידי החובה - ליתן את המענה הנדרש לתושבים ולחייבים, שידם אינה משגת לשלם את חובותיהם".
 
המכתב ששיגר ראש העיר אומנם מתייחס ישירות לתושבי העיר חיפה, אך במידה ויבחר משרד הפנים להתערב בכוחו להקל ולשנות את הוראות הארנונה לתושבי כל הערים והרשויות המקומיות. ראש העיר אף הוסיף פניה אישית נרגשת לשר הפנים ומנכ"ל המשרד: "אני פונה אליכם אישית משום שבידכם הדבר!" הדגיש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה