בארץ

תקיפות בלבנון, הרוג בצפון והאזהרה של ביידן: תמונת המצב של המלחמה

תמונת מצב מלחמת חרבות ברזל: על פי דיווח סורי ישראל תקפה בניין באזור דמשק, הרס במקום, הותר לפרסום: סמ״ר חיים סבח נפל בפעילות בצפון, הנשיא ביידן במסר בעייתי: במידה והפעולה ברפיח תתרחב ארצות הברית לא תספק נשק התקפי לישראל 
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב, חיים גולדברג, מסך CBS News)
מלחמת "חרבות ברזל", נמצאת ביומה ה-216. מדינת ישראל, נלחמת בשתי חזיתות, נגד החיזבאללה והחמאס, תוך התמודדות עם לחצים מצד הקהילה הבינלאומית להפסיק את הלחימה.
במהלך הלילה, כוחות צה"ל ביצעו מספר תקיפות במרכז רצועת עזה וישנם דיווחים פלשתינים על הקרבות בין שני הצדדים. במקביל, הותר לפרסום שבמהלך פעילות מבצעית בחזית הצפונית, נהרג לוחם צה"ל. על פי הפרטים שהותרו לפרסום על ידי דובר צה"ל, סמ"ר חיים סבח בן ה-20 מחולון, לוחם בגדוד 869 באוגדת עוצבת הגליל (91), נהרג מפגיעת פצמ"ר בסמוך לקיבוץ מלכיה שבגליל העליון.
 
במהלך ריאיון שנערך עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ברשת CNN, הובהר עליו ידיו שבמידה וישראל תבחר להרחיב את הפעולה ברפיח, היא לא תקבל משלוחים של פצצות ופגזים. כזכור, ארה"ב נמצאת בשנת בחירות ובהצהרה זו, הנשיא ביידן מנסה להתמודד עם הצד הפורגרסיבי שבמפלגתו. בריאיון, ביידן הדגיש כי: "ארה"ב תמשיך לוודא שישראל בטוחה מבחינת היכולת להגיב לתקיפות כמו אלה שיצאו מהמזרח התיכון לאחרונה. אך, אם המבצע ברפיח יתרחב אנחנו לא נספק לה את הנשק ופגזי הארטילריה".
במסגרת הפעילות באזור מעבר רפיח והשכונות המזרחיות של העיר, שנמצאות בקרבה אל הגבול, כבר נכבשו על ידי כוחות צה"ל. על כן, ביידן אמר שאם ישראל תעמיק את פעילותה: "לא אספק את הנשק ששימש בעבר להתמודדות עם הערים ברצועה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה