בארץ

תובע ביה"ד בהאג: להוציא צווי מעצר נגד נתניהו - "שנאת יהודים"

בריאיון לרשת האמריקנית CNN, התובע בבית הדין הפלילי בהאג ביקש משופטי בית המשפט להוציא צווי מעצר נגד נתניהו, גלנט ויחיא סינוואר בגין פשעי מלחמה ב-7 באוקטובר ובמלחמה הנוכחית המתרחשת בעזה. גורמים ישראלים: "החלטת התובע ביזיונית, חצופה וצבועה"
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, יחיא סינוואר (צילום פלאש 90/ NIMROD KLIKMAN/POOL, עבד רחים כתיב)
בריאיון מיוחד לערוץ הטלוויזיה האמריקני CNN שהתקיים מוקדם יותר היום (שני), ביקש קארים חאן, התובע בבית הדין הפלילי בהאג משופטי בית המשפט להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ויחיא סינוואר בגין ביצועי פשעי מלחמה ב-7 באוקטובר ובמלחמה המתרחשת ברצועת עזה בימים אלו.
בעקבות אותה הצהרה דרמטית, גורמים ישראלים מיהרו לתקוף את דבריו של התובע בבית הדין הפלילי בהאג ואלו ציינו כי "החלטת התובע ביזיונית, חצופה וצבועה". על פי גורמים בכירים בישראל, ההערכה היא כי הצווים אכן יאושרו ובעקבות כך האמריקנים יפעלו בתקיפות בנושא נגד בית הדין בהאג. 
התובע בבית הדין הפלילי בהאג פירט בהצהרתו את העבירות השונות המיוחסות לארגון הטרור חמאס ולישראל. לטענתו, יש לו הכוח להכריז על הוצאת צווים נגד נתניהו, גלנט וסינוואר כיוון שיש לו סמכות על אירועים המתרחשים בשטחים הפלסטיניים ועל אזרחים של מדינות שאינן חברות בבית הדין, אך שמבוצעים בשטח של צד שחתום על האמנה שלו. 
בעקבות ההצהרה הדרמטית של התובע בבית הדין בהאג, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מיהר לגנות את דבריו ברשת החברתית X. בציוץ שפרסם היום (שני) ברשת החברתית, כתב סמוטריץ:  "זה מופע של צביעות ושנאת יהודים כמו של בית הדין בהאג לא ראינו מאז הפרופגנדה הנאצית. גם הנאצים דיברו בשם ה'מוסר' גם אז לא היה שם כלום מלבד אנטישמיות טובה וישנה כמו שחווינו בכל הדורות. שונאי ישראל באים והולכים, נצח ישראל לא ישקר".
 
אל דבריו של שר האוצר, הצטרף השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. בציוץ שפרסם ברשת החברתית מוקדם יותר היום, כתב בן גביר: "הצהרת התובע הראשי בהאג, שמעמידה בשורה אחת את רה"מ ושר הביטחון עם ראשי החמאס, מלמדת ששליחת נציגי ישראל לדיון בבית הדין האנטישמי הייתה טעות חמורה מלכתחילה. ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להתעלם מהתובע האנטישמי של בית הדין האנטישמי, ולהורות על הגברת המתקפה נגד חמאס, עד הכרעתו המוחלטת".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה