בארץ

תעריף הנסיעה ברכבת הקלה זינק: "מדובר בסנונית ראשונה"

תעריף הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים זינק ב- 30% מ- 6 שקל ל- 8 שקל לנסיעה, ודיון בנושא התקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת: "המדינה אומרת שרכבת זה לעשירים" 
מערכת ice | 
רכבת קלה בירושלים (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד), קיימה היום (שני) דיון מהיר שעסק בהתייקרות מחיר הנסיעה ברכבת הקלה בירושלים, לבקשת ח"כ מיכאל ביטון. היו"ר ביטן פתח את הישיבה ואמר כי, "בדיונים הקודמים הסבירו במשרדי האוצר והתחבורה כי המחיר נקבע בנוסחה של טיס אוטומטי, אבל הפעם כדי לסגור מחסור תקציבי של משרד התחבורה החליטו על העלאה שהיא לא חלק מהטיס האוטומטי – אז אם אפשר להעלות אפשר גם להוריד".
הוא הוסיף כי "זה תקדים מסוכן שהוא לא יודע איך שרת התחבורה הסכימה לו – זה כמו להעלות את מחיר החלב כדי לסגור בעיות תקציביות של משרד הכלכלה". 
ח"כ מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) אמר כי מדובר באחת העוולות הגדולות ביותר לאנשים החלשים, הוא הזכיר כי במחיר חופשי חודשי מי שרוצה להשתמש גם ברכבת צריך לשלם פי 3, ותהה איפה עוד בעולם המדינה אומרת שרכבת זה לעשירים ואוטובוס זה לעניים. באשר לירושלים אמר כי מדובר בהתייקרות של יותר מ-30 אחוז והוסיף: "איפה במדינה מישהו ייקר מוצר ב-30% והעסק לא בער?".
ח"כ אברהם בצלאל (ש"ס) הוסיף כי גם השירות נפגע לאחרונה בירושלים והנוסעים נדחסים כמו סרדינים. ח"כ אחמד טיבי אמר כי לא מדובר בשירות פרימיום אלא בשירות בסיסי, שרבים בירושלים בצרה צרורה בלעדיו.
סגן ראש עיריית ירושלים, אדיר שוורץ, הזכיר כי המחיר כבר עלה מ-5 שקלים וחצי ל-6 שקלים, ועכשיו ל-8 שקלים וזה כבר עלייה של כמעט 50%. לדבריו, מדובר בסנונית ראשונה לייקור הנסיעה באוטובוסים ולא מדובר בשירות פרימיום.
 
צילום: ערוץ הכנסת
נציגת משרד האוצר, דנה דובר, אמרה כי, "השינוי במחיר הוא מה שהיה צריך לעשות כדי להחזיר את רמת המחירים למה שהיה בשנת 2004". היו"ר ביטן אמר בתגובה כי, "התשובה לא מתקבלת על הדעת. דובר הוסיפה כי הצעד הוא הנכון מבחינה מקצועית, כדי לייצר התכנסות לתקציב. היו"ר ביטן אמר שהיה גם קיצוץ במשרד החקלאות, ושאם אם עכשיו נעלה את מחיר החלב כדי לממן את זה. הוא אף פנה לחברי הכנסת החרדים, שמייצגים את האוכלוסייה שהכי נפגעת, וקרא להם לטפל בכך במסגרת הדרישות התקציביות".
ראש הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, עידן מועלם, אמר כי, "העלייה ברכבת הקלה היא בהתאם לצו הפיקוח על המחירים מלפני שנה וחצי, שמיושם בימים אלה ולא קשור לתקציב או למלחמה. הוא הסביר כי העלייה תקפה רק לנוסעים המזדמנים, ולא חלה על מי שיש לו כרטיס חופשי יומי או חודשי. עוד הוא ציין כי העלייה חלה רק על 25% מהנוסעים, שכן היתר נהנים מרפורמת צדק תחבורתי. מתוך 3 מיליון נוסעים בשנה – 2.2 מיליון יהיו זכאים להנחות". מנהלת אגף כלכלה במשרד התחבורה, דריה פודשיבלוב, ציינה כי 44% מהנוסעים ברכבת הקלה בירושלים הם מזדמנים.
בסיכום הדיון אמר היו"ר ביטן כי ההיצמדות לטייס האוטומטי נזנחה, ואם אפשר לעשות את זה כשמעלים מחיר אפשר גם להוריד את המחיר. "ההשוואה של הרכבת הקלה בירושלים לתל אביב זה תרגיל שעשה האוצר למשרד התחבורה, וזה לא מתקבל על הדעת. אם זה מחיר מפוקח אז מפוקח. אנחנו נגד העלאת המחירים העכשווית גם כי זה לא צריך להיות וגם כי יש חריגה מעבר לטיס האוטומטי. אנחנו דורשים מהממשלה לתקן את העלייה הזאת באופן דחוף ולמצוא את התקציבים הראויים לדבר הזה. או שנבטל את הטיס האוטומטי או שאסור יהיה לכם לעלות את המחיר מעבר לו", אמר.
בחודש ינואר הושבתה פעילות הרכבת הקלה בעיר למשך שבוע שלם, בעקבות עבודות הארכת הקו האדום, שצפוי להגיע עד לבית החולים הדסה עין כרם ולשכונת נווה יעקב. הקו משמש למעלה מ-150 אלף נוסעים ביום. 
עיריית ירושלים מקדמת פיתוחים משמעותיים בתשתיות בבירה, עם תקציב של יותר ממיליארד שקל, וזאת לאחר שוועדת הכספים העירונית אישרה לאחרונה שורה של תקציבים עבור מיזמים ברחבי העיר. מדובר במיזמים הכוללים כבישים חדשים, מסלולי אופניים, פיתוח הרכבת הקלה ועוד. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה