בארץ

רכבת ישראל מסתבכת: עשרות קרונות עומדים נטושים - זו הסיבה

תחקיר שפורסם הערב חושף כי במקביל לצפיפות הרבה במהלך הנסיעות, יש לרכבת ישראל עשרות קרונות עם אלפי מושבים לא בשימוש
מערכת ice | 
הקטאר של רכבת ישראל (צילום מו)
תחקיר חדש שפורסם הערב (חמישי) חושף כי לרכבת ישראל יש כמה עשרות קרונות עם אלפי מושבים לא בשימוש.
על פי התחקיר שפורסם במהדורה המרכזית של "חדשות 12" עולה כי רכבת ישראל ביצעה עסקת ענק במהלך שנת 2022. במהלכה נרכשו 96 קרונות דו קומתיים של חברת "אלסטום" ו-81 רכבות של חברת "סימנס", אך הם לא בשימוש. אותם הקרונות נרכשו בסכום של 1.7 מיליארד אירו.
מטרת הרכישה הייתה להכפיל את כמות הנוסעים ברכבת, כאשר נכון להיום הרכבת פועלת עם 6 קרונות במקום 12 כמתוכנן. במסגרת התחקיר נמצא כי בתחנת הרכבת בבאר שבע עומדות 10 רכבות עם 6 קרונות שלא נמצאות בשימוש, בשווי מוערך של כ-580 מיליון שקל.
יוסי סעידוב, מיסד "15 דקות" ארגון צרכני תחבורה ציבורית טען כי "מה שמונע מעוד נוסעים להצטרף לתחבורה הציבורית, אלו תשתיות לקויות ועבודה מאוד איטית על תשתיות, ולצערנו רכבת ישראל מובילה בזה".
עוד עלה בתחקיר כי יש כמה סיבות לכך שלא מכניסים את הקרונות לפעולה.  חלק מהסיבות הן שהליך קליטת הרכבות מתעכבת בכחצי שנה, צפי לעיכוב של שנתיים בפרויקט חשמול המסילות ועיכוב משמעותי בהארכת הרציפים בתחנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה