בארץ
סופת ביירון ממעוף הציפור: התיעוד של רגעי הסופה בנתב"ג | צפו
סרטונים שצולמו בזמן אמת חושפים את רגעי המתח והדריכות בנתב"ג, כשהמראות ונחיתות נמשכו תחת רוחות עזות, גשם כבד וראות מוגבלת, וממחיש כיצד נראתה סופת ביירון מהזווית שלא נראית לציבור בדרך כלל
סרטון חריג שצולם במהלך סופת ביירון מספק הצצה נדירה למה שהתרחש בלב הזירה האווירית של ישראל בשעות הדרמטיות של מזג האוויר הקיצוני. מהתיעוד, שצולם הן ממגדל הפיקוח בנתב"ג והן מרחבת המטוסים, ניתן לראות רוחות עזות, גשם שוטף ועננות נמוכה מלווים המראות ונחיתות בתנאים מאתגרים במיוחד. אורות המסלולים נבלעים בערפל, מטוסים מתנדנדים על הקרקע ובאוויר, וצוותי הפיקוח והקרקע ממשיכים לנהל את התנועה האווירית בדיוק מרבי תחת לחץ כבד. הסרטון מדגיש את המורכבות, המקצועיות והדריכות שנדרשו כדי לשמור על רציפות ובטיחות הפעילות בשדה גם בלב הסערה.
כזכור, במסגרת סופת ביירון נרשם גם אירוע תעופתי די חריג. מטוס של חברת איג'יאן היוונית, שטס במהלך הסופה ביום רביעי מלרנקה לישראל, שינה את מסלולו ועבר מעל שמי ביירות, בירת לבנון, בעקבות מזג האוויר הסוער של סערת "ביירון". הטיסה התנהלה תחת פיקוח ובקרה של מרכז הבקרה האווירי בניקוסיה, והושמה במסלול חלופי לצורך שמירה על בטיחות הנוסעים.
לפי נתוני Flightradar24, המטוס פנה לכיוון המרחב האווירי הלבנוני במקום להמשיך ישירות לנתב"ג. הוא עבר בסמוך לנמל התעופה בביירות, ביצע סיבוב קצר ולאחר מכן טס הרחק מהחוף הלבנוני, עד שנכנס למרחב האווירי הישראלי באזור חיפה. משך הטיסה לא התארך מעבר לזמן הצפוי, אך ככל הנראה הנוסעים לא קיבלו עדכונים על השינוי במסלול.
טיסה מעל שמי לבנון נחשבת חריגה עבור נוסעים ישראלים, שכן ישראל ולבנון אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים. חברות זרות לעיתים טסות מעל מדינות שאינן מקיימות קשרים רשמיים עם ישראל, אך עבור נוסעים ישראלים מדובר במצב יוצא דופן. בעבר דווחו גם מקרים של טיסות ישראלים שנחתו במדינות כמו איראן.
עוד ב-
מרשות שדות התעופה נמסר כי הטיסה הוסטה “לצורך שמירה על בטיחות הנוסעים”. בנוסף, הדגישו כי בזמן שהמטוס היה בשטח האווירי של לבנון הוא היה תחת פיקוחו של מרכז הבקרה בניקוסיה, וכשהועבר לאחריות הבקרה הישראלית - כבר היה מחוץ לשטחם.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



