בארץ

נשיא המדינה הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו

במהלך הטלת המנדט טרח הרצוג לציין את המשפט שמתנהל נגד נתניהו שאמר: "אהיה ראש ממשלה של כולם"
דוד זולדן |  1
יצחק הרצוג (צילום פלאש 90/ רבקין פנטום)
אחרי סבב ההתייעצויות, נשיא המדינה יצחק הרצוג הטיל באופן רשמי על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. "בכוונתי לפעול יחד כדי להגדיל את מרחב ההסכמה בתוכנו". נשיא המדינה יצחק הרצוג, הטיל היום את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו בבית הנשיא. 
הרצוג אמר כי: "מכובדי, מן ההתייעצויות שקיימתי עולה התמונה הבאה: 64 חברי כנסת המליצו על חבר הכנסת בנימין נתניהו. 28 חברי כנסת המליצו על חבר הכנסת יאיר לפיד. ו-28 חברי כנסת בחרו שלא להמליץ על מי מחברי הכנסת, לתפקיד הרכבת הממשלה.  לפיכך, לפי כל השיקולים הנובעים מהחוק ומן המסורת שהונהגה על ידי קודמיי: מבחינת התמיכה הגדולה ביותר במועמד מסוים מקרב חברי הכנסת, ומבחינת המפלגה הגדולה ביותר בכנסת. וכמובן מבחינת השיקול עליו מצביעים כשיקול המרכזי: מיהו חבר הכנסת לו יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב את הממשלה הבאה - התוצאה היא ברורה, ויש להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת בנימין נתניהו". 
הרצוג טרח לציין כי "לא נעלמה מעיני כמובן, העובדה כי כנגד חבר הכנסת נתניהו מתנהל הליך משפטי בבית המשפט המחוזי בירושלים, ואינני מקל בכך ראש כלל וכלל. עם זאת חשוב לציין כי בית המשפט העליון כבר אמר את דברו בבירור בנוגע לכתב אישום תלוי ועומד כנגד חבר כנסת המועמד לתפקיד הרכבת הממשלה במספר פסקי דין. כולל בהרכב מורחב של 11 שופטים כשהוטלה מלאכת הרכבת הממשלה על חבר הכנסת נתניהו על ידי קודמי בתפקיד – הנשיא ראובן ריבלין. לנוכח כל אלו, לאחר ששקלתי את הדברים בהתאם לדין; ולאחר שנתת לכך את הסכמתך, כמתחייב בחוק, החלטתי להטיל עליך - חבר הכנסת בנימין נתניהו - את מלאכת הרכבת הממשלה".
"אני נרגש לא פחות מהפעם הראשונה שקיבלתי את המנדט לפני 26 שנים. אהיה ראש הממשלה של כולם", הצהיר נתניהו לאחר שקיבל את המנדט. לדבריו, "זה מה שאני מאמין בו בתוכי נפשי, זו האחריות שלי, זו לא אמירה מן השפה אל החוץ. אחרי שורה של מערכות בחירות, העם הכריע בצורה ברורה בעד הקמת ממשלה בראשותי. היום אנו מתקדמים לקראת כינונה של ממשלת ישראל ה-37".
 
הטלת הרכבת הממשלה, פייסבוק
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    .הרצוג פוליטיקאי קטן לא ממלכתי.
    אי 11/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרצוג יודע שמשפטי נתניהו הם שקר גדול של הפרקליטות. הרצוג פוליטיקאי סמאלן שטוב היה אם היה שותק כמו ששתק בחקירות 1999 שלו ושל אהוד ברק... הרצוג לא לומד שאדם רודף כבוד הכבוד בורח ממנו ! הל העיל לכאורההה כמובן
    סגור