בארץ

בן גביר וסמוטריץ' בנתק מוחלט: נתניהו החליט להפריד ולמשול?

פרסום ראשון: שניים רבים - נתניהו לוקח? סמוטריץ' נותר לבד במו"מ המסובך מול נתניהו ללא סיוע מצד בן גביר שיכל להטיל את כובד משקלו לטובת דרישותיו של יו"ר הציונות הדתית. האם נתניהו מעורב במהלך? כל הפרטים 
דוד זולדן | 
בנימין נתניהו, איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, יונתן זינדל, אבשלום ששוני)
סמוטריץ' לבד מול נתניהו וכבר לא זוכה לגיבוי הבלתי מסויג שהעניק לו יו"ר עוצמה יהודית בתחילת הדרך. ערוץ הקשר הרציף בין השניים והתיאום שהיה מול הליכוד כבר לא קיים ונכון לעכשיו קיים נתק בין הצדדים. מה הסיבה לנתק?
האם נתניהו ביקש זאת מבן גביר כדי לא להפריע לו במו"מ מול סמוטריץ'? תלוי את מי שואלים והיכן בוחרים למקד את המבט. האמת במקרה זה אינה סובייקטיבית ודי לחכימא ברמיזא. גורמים המקורבים למו"מ טוענים כי כאשר בן גביר לא מתערב במו"מ בין הליכוד לסמוטריץ' זה טוב לנתניהו ובעוצמה יהודית מבינים זאת היטב".
עוד טוענים הגורמים כי "בן גביר לא מתערב במשבר בין נתניהו לסמוטריץ' ואינו מטיל את כובד משקלו לטובת סמוטריץ' כדי לא להפריע לנתניהו. גורמים בליכוד דאגו להעביר לבן גביר את המסר".
 
עם זאת אמרו הגורמים כי "ההסכם בין עוצמה יהודית לציונות הדתית בעינו עומד והגיבוי של בן גביר לסמוטריץ' הוא בלתי מסויג ויעמוד במבחן בעת החתימה הסופית בין הצדדים. כל עוד אין מחלוקת מהותית שמאיימת על שלמות הקואליציה - בן גביר לא יתערב".
בעוצמה יהודית אומרים כי "ברגע שנחתום על כניסה סופית עם הסכם קואליציוני - לא נכנס בלי סמוטריץ' וגם להיפך, מצופה מסמוטריץ' שלא יכנס בלעדינו". 
על פי הסיכום בין המפלגות ובר מפורשות כי המו"מ יהיה בתיאום אלא שהנתק שמורגש היטב בשבוע האחרון משאיר את סמוטריץ' לבד מול נתניהו במו"מ הקואליציוני שהסתבך ורק אמש רשם פריצת דרך משמעותית.
נדמה שהיחסים המתוחים בין סמוטריץ' לבן גביר משפיעים על המצב הפוליטי ולא מופרך כי אם בן גביר היה מעניק גיבוי מוחלט ליו"ר הציונות הדתית ומטיל את כובד משקלו על נתניהו במטרה להיענות לדרישותיו התמונה מבחינת סמוטריץ' הייתה מאירה יותר.  
 
זאת חרף ההצהרה של עוצמה יהודית אחרי תוצאות הבחירות כי הם לא יכנסו לממשלה בלי הציונות הדתית ומנגד ההבטחה הנגדית מצד סמוטריץ' כי לא יכנס בלי שותפו הבכיר. 
עוצמה יהודית כזכור, הייתה המפלגה הראשונה שחתמה על הסכם מהיר מול הליכוד. סמוטריץ' לא ראה זאת בעין יפה משום שביקש ליצור רושם אצל נתניהו שאם לא יענה לדרישותיו גם בן גביר לא יחתום ובכך היה מתמקם בעמדת כוח משמעותית מול נתניהו ומגביר את סיכוייו לקבל את מבוקשו. 
עם זאת בעוצמה יהודית לא מגדירים זאת כנתק ונדמה שהם בוחרים שלא להתערב במשבר בין סמוטריץ' לנתניהו ומבקשים לגבות אותו בעת חתימת ההסכם הקואליציוני שצפוי להיחתם בקרוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה