בארץ

הממשלה שבדרך: האיחוד האירופי משהה את ההסכם עם המשטרה

בשל אופי הממשלה המתגבשת, הודיע האיחוד האירופי כי הוא משהה את הסכם שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לארגון היורפול
מערכת ice | 
בניין האיחוד האירופי בבריסל (צילום dimitrisvetsikas1969 / Pixabay)
גורמים ישראליים העריכו הבוקר (שלישי) כי לאור תוצאות הבחירות בישראל, האיחוד האירופי צפוי להשהות את הסכם שיתוף הפעולה בין משטרת ישראל לארגון היורופול. ההודעה על הקפאת ההסכם הועברה לשגריר הישראלי באיחוד האירופי חיים רגב ביום שישי האחרון.
לפי פרסום "הארץ", מטרת ההסכם היא לייעל את הליך העברת המידע המבצעי בין מדינות האיחוד לצורך סיכול פשיעה וטרור. ההסכם הגיע לאחר שבשנים האחרונות הובילה משטרת ישראל לסיכול שורה של פיגועים על אדמת אירופה באמצעות מידע שהעבירה, ומנגד מידע שהעבירו האירופאים סייע לא פעם במאבק בפשיעה המאורגנת בישראל.
עוד פורסם כי באיחוד האירופי "לא מרוצים" מאופי הממשלה המתגבשת ומשינוי המדיניות הצפוי. מתוך כך הקול שקרוא לצנן את היחסים עם הגורמים המקצועיים בישראל, ממשיך להתעצם. המסמך החתום הוצג לחברי הפרלמנט האירופי, שהביעו את מורת רוחם מכך לסעיפים שמתייחסים לכך ששיתוף הפעולה יחול רק בתוך שטחי הקו הירוק.
 
יורופול הוא משרד המשטרה האירופי, ולמעשה סוכנות המודיעין הפלילי של האיחוד האירופי, הפועלת כארגון תיאום מודיעיני בין סוכנויות המשטרה האירופיות. הארגון הפך למבצעי ב-1 ביולי 1999 תחת השם "יחידת הסמים יורופול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה