בארץ

איגוד לשכות המסחר בכנסת: "עסקים נמצאים בסכנת קריסה"

עו"ד אוריאל לין פנה השבוע לוועדת הפנים וביקש יוזמה של הצעת חוק חדשה שתעסוק בהיבטים השונים וההשלכות של עבודות הקמת הרכבת הקלה בגוש דן - החל מטיפול בתאונות הדרכים ועד לפיצוי כספי מספק לעסקים שנמצאים בסכנת קריסה
מערכת ice | 
אוריאל לין (צילום ליאת מנדל)
השבוע התקיימה ועדת הפנים של הכנסת, שבראשה עומד הח"כ יעקב אשר, ובמסגרתה התארחו ראשי הערים של רמת-גן, ראשון לציון, חולון, בני-ברק, המשנה לקו הירוק של נת"ע ועו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. הדיון עסק ברכבת הקלה והשלכות הקמתה על העסקים שנמצאים בסמיכות לעבודות המתמשכות.
במסגרת הדיון התריע עו"ד לין ואמר: "עשרות אלפי עסקים קטנים ובינוניים נמצאים כיום בסכנת קריסה כתוצאה מעבודות הרכבת הקלה" לכך הוא הוסיף: "יש לפקוח את העיניים ולהבין את המציאות המתרחשת מול עיננו, אשר תגרום להרס של עשרות אלפי עסקים קטנים וחלשים כתוצאה מהצירוף של ההתייקרויות האחרונות במשק ועבודות התשתית המבוצעות בערים. עבודות אשר חוסמות את הגישה של ציבור הלקוחות אל חנויות הרחוב או בתי עסק ומונעות גישה נוחה לאותם עסקים".  
 
עו"ד לין טען כי עבודות התשתית מביאות לכך שבתי העסק שנמצאים בסמיכות מושפעים בצורה שלילית ואף הרסנית, היות והלקוחות לא מצליחים להגיע לבית העסק. יתרה מכך, טען הוא כי אין מדיניות מגובשת באשר לפיצויים שאותם עסקים מקבלים וכי הפיצויים שכן ניתנים לא כוללים את הירידה במחזור הרווחיות. בנוסף, עסקים שנחסמים חלקית לגישה ברחוב, לא מקבלים פיצוי כלל.
עבודות הרכבת הקלה הביאו למחדל נוסף והוא עלייה בהיקף תאונות הדרכים. בעקבות זאת פנה עו"ד לין לח"כ אשר וביקש שייזום חוק שיעסוק בהיבטים אלו, בהתאם לאופי העבודות ארוכות הטווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה