בארץ

500 בוגרי תלפיות: "עצרו מיד את החקיקה להחלשת הדמוקרטיה"

בוגרי התוכנית היוקרתית של צה"ל "תלפיות" חתמו על מכתב הקורא לשרי הממשלה לעצור את הרפורמה המשפטית: "שלטון ללא איזונים ובלמים לא ישמור על זכויות הפרט והמיעוט ולא יגן על כלל האזרחים"
מערכת ice |  2
חיילים וחיילות-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ מיכאל גלעדי, pexels)
כ-520 מבוגרי התוכנית היוקרתית של צה"ל "תלפיות", פנו לשרי הממשלה בדרישה "לעצור את המהלכים להחלשת מערכת המשפט והמשטר הדמוקרטי בישראל". החותמים, שכבר סיימו את שירותם, הכריזו כי "שינויי החקיקה שמקודמים כעת - ללא דיון והסכמה רחבה, יפגעו באזרחים, במדינה ובביטחון ישראל".
תלפיות הינו מסלול מצוינות צבאי-אקדמי להכשרת צעירים למנהיגות ביטחונית-טכנולוגית. אורכו של המסלול הוא כתשע שנים וכולל לימודים אקדמיים והכשרות צבאיות בבסיסי צה"ל, כאשר בסיומו בוגרי התוכנית משובצים בתפקידים מובילים בצה"ל ובגופי הביטחון. התוכנית מוגדרת כאחד ממסלולי המצוינות הייחודיים של צה"ל כאשר בכל שנה, ומתוך אלפי מועמדים, מתקבלים עשרות בודדות המתחייבים לשירות קבע של שש שנים נוספות מעבר לשירות החובה.
רבים מבוגרי תלפיות ממשיכים לשרת את המדינה בתפקידים בכירים בגופי הביטחון, ואחרים עם שחרורם, ממשיכים לאקדמיה ולתעשייה.
 
"שירתנו באהבה את המדינה בכל זרועות מערכת הביטחון", כתבו בוגרי התוכנית במכתב, "הובלנו עשייה טכנולוגית ומבצעית. תרמנו ליתרונה האיכותי של ישראל מול כל אויב. פעלנו לאור ערכים של אהבת המדינה, מצוינות, ואחריות אישית. גם לאחר סיום שירותנו, אלה ערכינו. לכן התקבצנו באופן חריג כדי לפנות אל הציבור ונבחריו ולומר - שינויי החקיקה שמקודמים כעת יפגעו באזרחים, במדינה ובביטחון".
עוד נכתב: "כאזרחים, אנו חוששים מפגיעה קשה בשלטון החוק ובדמוקרטיה. שלטון ללא איזונים ובלמים לא ישמור על זכויות הפרט והמיעוט ולא יגן על כלל האזרחים. למדינה הישגים אדירים בכלכלה, בהיי־טק, ובאקדמיה. החלשת מערכת המשפט תפגע בקשרים בינלאומיים, ובכלל זה בהשקעות זרות. ביטחון המדינה ייפגע, כאשר יתרוננו הטכנולוגי יתערער כשתיפגע יכולתנו כמדינה לשלב ולרתום לשירות משמעותי ישראלים מוכשרים מכל דעה, מין, נטייה, אמונה, מוצא, ומקום בארץ. לפיכך אנו קוראים לעצור מיד את מהלכי החקיקה הנוכחיים".
בין מאות בוגרי ובוגרות תלפיות החתומים על הפנייה ניתן למצוא בין היתר את תא"ל (מיל') אופיר שהם, ראש מפא"ת לשעבר (מנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית); עודד בן דוד, CTO בתעשייה הביטחונית; פרופ' אלי וקסמן, ראש המחלקה לפיסיקת חלקיקים ואסטרופיסיקה במכון ויצמן; אל"מ (מיל') ד"ר נורית גל, לשעבר סמנכ"לית רגולציה ברשות החשמל; אל"מ (מיל') ד"ר איתן ישראלי; מאיר אדסט, ממייסדי SolarEdge; פרופ' אילון לינדנשטראוס, המתמטיקאי הישראלי היחיד שזכה במדליית פילדס; יזם ההייטק אריאל מייסלוס, ממייסדי אנוביט; יזם ההייטק אריק צ'רניאק; סא"ל (מיל') ד"ר סיגל לויתן, כלת פרס בטחון ישראל ועוד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אז יש תלפיונים שמאלניים. מפתיע מישהו?
    חגי 02/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 2
    520 חתמו. 1500 לא חתמו.
    סגור
  • שטויות - הרוב המוחלט של מורשי החתימה חתמו
    מכיר מקרוב 02/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    (מורשי חתימה - לא בשירות פעיל) חתמו אגב מימין משמאל וממרכז, אנשים חושבים שמכירים מקרוב מאוד את פרטי הרפורמה - ומזהירים שזו קטסטרופה (חלקם הגדול חושב אגב שצריך רפורמה במערכת המשפט, פשוט לא בידי ולמען נוכלים וגנבים) אבל כמובן שכולם טועים, וביבי (הנוכחי, לא זה שהזהיר נגד פגיעה במערכת המשפט לפני שהיה לו כתב אישום על הראש) צודק לעד
    סגור