בארץ

בן גביר: "המפגינים אנרכיסטים, להשתמש בכל האמצעים", לפיד: "קורא למפכ"ל להתעלם"

השר בן גביר הנחה את המשטרה להפגין אפס סובלנות כלפי המפגינים, רה"מ נתניהו משגר מסר של גיבוי מוחלט לשר לביטחון לאומי ובינתיים חברי כנסת מהאופוזיציה יורדים לשטח ומצטרפים למפגינים
דוד זולדן | 
איתמר בן גביר (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
ההפגנה הסוערת בתל אביב יוצאת משליטה? מכת"זית, פרשים ושימוש ברימוני הלם מוציא את נציגי האופוזיציה משלוותם שהחליטו לרדתך לשטח ולהצטרף למפגינים. המשטרה הודיעה כי היא מחריפה את תגובתה כלפי המפגינים.
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הבהיר: "מגבה את שוטרי משטרת ישראל על השימוש באמצעים כדי לפזר את האנרכיסטים שהתפרעו וניסו לחסום את נתיבי איילון. לאורך כל הבוקר המשטרה נהגה עם האנרכיסטים בסבלנות רבה, אך מהרגע שהם חצו את כל הגבולות, פרצו מחסומים וזרקו אותם על השוטרים, יידו אבנים לעבר השוטרים והביאו לאנרכיה, משטרת ישראל חייבת להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי לשמור על הסדר הציבורי ועל שגרת החיים של אזרחי ישראל. חופש ביטוי וחופש הפגנה כן, אנרכיה - בשום פנים ואופן לא".
 
בתגובה, יושב ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, תקף את השר: "אני קורא למפכ״ל המשטרה להתעלם מהניסיונות הפוליטיים, המסוכנים וחסרי האחריות של השר בן גביר להלהיט עוד יותר את השטח. המפגינים הם פטריוטים ישראלים וטובי הלוחמים בצה״ל. הם נאבקים על ערכים של חופש, צדק ודמוקרטיה. תפקיד המשטרה לאפשר להם להביע את דעתם ולהיאבק על המדינה אותה הם אוהבים".
בתוך כך ראש הממשלה בנימין נתניהו משגר מסר של גיבוי לשר בן גביר: "לא נקבל אלימות נגד שוטרים, חסימות כבישים והפרה בוטה של חוקי המדינה. זכות ההפגנה אינה הזכות לאנרכיה. אני נותן גיבוי מלא לשר לביטחון לאומי בן גביר, למפכ״ל המשטרה ולשוטרי משטרת ישראל, שפועלים נגד מפרי חוק שמשבשים את שגרת החיים של אזרחי ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה